The Young Gods - The Young Gods (1987)

Zwitserland
Label: Wax Trax!

1. Nous de La Lune (4:33)
  2. Jusqu'au Bout (2:35)
  3. A Ciel Ouvert (1:47)
  4. Jimmy (2:41)
  5. Fais La Mouette (4:48)
  6. Percussionne (5:29)
  7. Feu (3:04)
  8. Did You Miss Me? (3:22)
  9. Si Tu Gardes (5:59)
  10. The Irrtum Boys * (2:41)
  11. Envoye * (2:15)
  12. Soul Idiot * (4:24)
  13. Cscldf * (5:11)
avatar van notsub
Het debuut van The Young Gods klinkt ook echt als een debuut. De fundering van hun latere sound is al hoorbaar, maar het gaat nog niet vanzelf. De zang overtuigt nog niet en de drums (electronisch?) klinken slecht. Qua nummers is Did You Miss Me? het meest geslaagd. Andere songs blijven steken in goede bedoelingen.

Volgens het toch niet geheel onbeduidende engels blad Melody Maker was dit toch album van het jaar. En ik kan me herinneren dat de VPRO er hier ook vrij positief over was. De zang? De drums? Toen was muziek indrukwekkend of niet. Het is geen bloody klassiek concert. Het gaat hier om unieke muziek die op een zeer sterke en consistente manier bepaalde beelden en een bepaald gevoel neerzet. Je moet een abstract schilderij ook niet beoordelen op fotografisch realisme.