Annie - Don't Stop (2009)

Noorwegen
Pop / Electronic
Label: Smalltown Supersound

1. Hey Annie (4:08)
  2. My Love Is Better (3:19)
  3. Bad Times (3:57)
  4. Don't Stop (4:10)
  5. I Don't Like Your Band (3:25)
  6. Songs Remind Me of You (4:06)
  7. Marie Cherie (5:15)
  8. Take You Home (4:26)
  9. The Breakfast Song (3:10)
  10. Loco (3:13)
  11. When the Night (3:31)
  12. Heaven and Hell (3:23)
  13. All Night * (4:14)
  14. I Know Ur Girlfriend Hates Me * (3:06)
  15. Anthonio * (3:21)
  16. I Can't Let Go * (3:43)
  17. Sweet * (2:52)
avatar van rzasa
Een nieuwe van Annie? Niet meer verwacht. Ik ben benieuwd! Haar debuut vond ik erg leuk.

avatar van psychonaatje
Dit album had vorig jaar uit moeten komen, maar er ontstonden problemen tussen Annie en haar toenmalige label Island Records. Inmiddels is Annie weg bij dat label en heeft zij een ander label gevonden (het kleine Smalltown Supersound). Dat heeft er dus wel toe geleid dat dit album een behoorlijke vertraging heeft opgelopen.

Vorig jaar lekte er al een versie van het album, zoals dat had moeten verschijnen op Island Records. Op de gelekte versie stonden de nummers I Know UR Girldfriend Hates Me, Sweet en I Can't Let Go. Die staan dus niet op de versie zoals deze nu uitkomt. Wel staan er de nummers Hey Annie, Don't Stop en I Don't Like Your Band op, die niet op de gelekte versie van vorig jaar stonden.

Ook de singles die in de tussentijds uitkwamen (het eerder genoemde I Know UR Girlfriend Hates Me, Two of Hearts en Anthonio) staan niet op het album zoals het nu uitkomt. Wat betreft de eerste twee nummers is dat niet verwonderlijk: deze verschenen op Island Records. Waarom Anthonio er niet opstaat, is mij niet bekend.

avatar van Raydo
Ik wil het album wel een nieuwe kans geven, maar ik verwacht er weinig van. De gelekte versie was best een tegenvaller.

khonnor
De definitieve versie is stukken beter dan de vorig jaar gelekte versie, believe me....

avatar van Zwammer
Zoveel verschil hoor ik voorlopig nog niet met de versie van vorig jaar.. maargoed ik zit pas bij de zesde track . Voorlopig klinkt het in ieder geval weer typisch Annie, lekkere popnummers dus. Met het prachtige When The Night in het vooruitzicht luister ik aandachtig verder..

Verder snap ik niet waarom Anthonio en Two Hearts er niet op staan..

avatar van Matys
Ik vind het persoonlijk ook een verbetering, alleen jammer dat I Know Ur Girlfriend Hates Me en Anthonio het niet hebben gehaald. Uiteindelijk is dit gewoon verfrissende popmuziek, lekker gladgepolijst maar toch niet oppervlakkig.

Favorieten: Don't Stop en Songs Remind Me Of You. 4*

De nieuwe songs voegen inderdaad wel wat toe ten opzichte van "Sweet" en "I Can't Let Go", daarom is 't alleen maar toe te juichen dat ze een nieuwe poging gewaagd heeft

En toch...en toch.... stel nu dat zonder alle labelperikelen en dergelijke Annie wél de mogelijkheid had gehad om "Crush", "The Wedding", "Anthonio", "Two Of Hearts", en "I Know Ur Girlfriend Hates Me" hier op te zetten in plaats van de zwakste songs hier, dan denk ik dat we het over een iconisch popplaatje hadden gehad hier, en niet over een "zo zo" album, wat het helaas nu wel geworden is.

sxesven
Benieuwd, vette hoes!

elrayo
Annie is zo'n beetje de enige pop artiest op Smalltown Supersound, lijkt me.

Toch wel weer een erg leuke plaat. Heb het debuut destijds grijs gedraaid en ook hier vind ik mijn juweeltjes wel op terug. Hoogtepunt is vooralsnog Songs Remind Me of You, dat me door de drumcomputer een beetje aan de hits van Mel & Kim doet denken. Verder lijkt het daar totaal niet op, overigens. Geweldig nummer!

avatar van psychonaatje
Vandaag binnen gekregen! Tot mijn grote, zeer plezierige, verrassing zit er een "bonus cd All Night EP" bij, met daarop onder andere I Know Ur Girlfriend Hates Me en Anthonio. Leuk!

Ah, dat klinkt goed. Is dat standaard dat je die erbij krijgt?

khonnor
nope. ik had hem bij boomkat besteld en bij mij zit ie er niet bij. dammit!

avatar van Ward
Songs Remind Me of You is toch wel één van de briljantste liedjes van 2009! Heerlijk aanstekelijk, spookt al heel de dag door mijn hoofd! Sowieso heel lekker popalbum dit.

Alleen jammer van het laatste stuk. Na Take You Home is het toch een beetje onsamenhangend gebeuren allemaal, en Loco en Heaven and Hell zijn nou niet bepaald de sterkste songs....

avatar van Ward
De eerste helft is inderdaad wel duidelijk het sterkst. Maar Loco en When the Night vind ik toch wel lekkere nummers. Vooral The Breakfast Song en Heaven and Hell zijn in mijn ogen echte smetten op dit album.

When The Night vind ik ook niet zo geweldig. Maar ik houd sowieso niet zo van ballads. The Breakfast Song vind ik dan wel weer grappig, al past het hier dan weer niet helemaal. Doet me een beetje denken denken aan dingen als Bow Wow Wow en Delta 5.

avatar van Pinsnider
Ook hier een plezierige verrassing na de dramatische luisterervaring vorig jaar met de blijkbaar te vroeg gelekte versie. Een recensie op Kindamuzik deed me het ergste vrezen, maar na de eerste luisterbeurt moet gezegd; gewoon weer een lekker plaatje!! Kriebels in mijn buik, zoals bij Anniemal, krijg ik niet meer, de verrassing is weg, maar toch gewoon leuk en in orde...

Gewoon met mate draaien is het erg leuk

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)