Polmo Polpo - The Science of Breath (2002)

Canada

3. Mid Breathing (2:34)
  4. Acqua (9:11)
  5. Low Breathing (1:42)
  6. Rottura (7:00)
  7. Complete Breath (3:03)
  8. Riva (11:27)
fastpulseboy
geweldig mooi plaat. ik kan hier uren naar luisteren. klinkt als een warme dag aan het strand.

JonnieBrasco
Mooie plaat hoor, maar er is voor mij toch 1 track die er met kop en schouders boven uitsteekt, en dat is Rottura. (Magnifiek!)

avatar van pulpjannis
god wat is deze cd goed, hoevaker ik ernaar luister hoe beter ik hem ga vinden

4.5

voltazy
ben hier best benieuwd naar

fastpulseboy
het blijft een erg mooi werkje.
fijne zaterdagochtend muziek ook.

Ik had alleen de tweede, deze kende ik nog niet. Luister nu voor het eerst en het gaat veel meer richting de dubtechno kant van bv. een Basic Channel. Wel verrassend. Klinkt goed en kan me voorstellen dat het op een zaterdagochtend nog beter klinkt...

boomkat
Deze plaat is intens. Wonderschoon. Het laatste nummer is één grote finale.

Ik kwam dit bij toeval tegen op MuMe. Soms word je gegrepen door een interessante titel. Zo was ook hier het geval. The Science of Breath. Het klonk me aan een conceptplaatje. Dat is denk ik ook wel het geval hier. Het genre is echter voor mij wat onontgonnen terrein. Met name de eerste drie nummers zijn een beetje wennen voor me. Ik snap wel hoe ze passen in het grote geheel van de plaat, maar er is mij toch iets te weinig muziek hier. Vanaf Aqcua wordt het leuker. Op Rottura begin ik te genieten en Riva is een groot feest. Zeker een interessante plaat. Iemand aanraders voor een relatieve nieuwkomer in het electronica genre? Ik heb laatst met Peaking Lights ook al een positieve ervaring gehad in het genre en ben op zoek naar meer.

avatar van makaveli2
Dn!S schreef:

Beetje late reactie maar probeer eens wat van DeepChord. Vooral "Sommer" en "20 Electrostatic Soundfields" zijn aanraders! Oh, en de nieuwste: "Lanterns"

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Als ik dj was zou ik Riva er zo keihard in gooien Wat een beest van een track.

Edit: grappig, na dik 2 jaar schrijf ik precies hetzelfde bij deze track, zonder dit te hebben teruggelezen: Een voor velen onbekend plaatje denk ik, maar oh zo goed. Ik zou, als ik dj was, dit aan het einde van een lange beukavond in een vuige tent inmixen, dan moet het wel misgaan in de zaal.

Misschien toch maar eens leren draaien

avatar van popstranger
Twijfelde wat over de quotering maar heb er maar 4* op gegooid voor de 2 onbetwistbare hoogtepunten Rottura en Riva. De rest vd plaat blijft iets onder het niveau van deze 2 tracks maar zoals gezegd zijn dit gewoon 2 beesten van tracks als ik mijn voorganger mag citeren.