Barbra Streisand - Love Is the Answer (2009)

Label: Columbia

1. Here's to Life (4:35)
  2. In the Wee Small Hours (4:02)
  3. Gentle Rain (4:19)
  4. If You Go Away (4:14)
  5. Spring Can Really Hang You Up the Most (4:32)
  6. Make Someone Happy (4:08)
  7. Where Do You Start? (4:26)
  8. A Time for Love (5:12)
  9. Here's That Rainy Day (5:04)
  10. Love Dance (4:43)
  11. Smoke Gets in Your Eyes (4:22)
  12. Some Other Time (4:43)
  13. You Must Believe in Spring (4:04)
avatar van Marmelstein
De deluxe edition heeft alle nummers opnieuw gemixt met het Diana Krall quartet, de producente van het album.
Dit geeft de ideale mix van Streisand, de muziek en de tekst. Een mooi 63ste album.

avatar van Rinus
Dit album zat bij een stapel cd's die ik overgenomen had. Ik had al wat Streisand albums, en hoewel ik geen groot fan van haar ben, waardeer ik haar stemgeluid en draai het bij tijd en wijlen
Ik heb hier de luxe editie van. Her zijn voor het grootste deel jazz nummers, maar op het originele album, wordt dat jazz gevoel vakkundig de nek omgedraaid door de veel te rijke en zwaar aangezette orchestratie.

Echter, op de bonus CD staan de nummers in hun basic uitvoering, met begeleiding van het Quartet van Diana Krall, en dan hebben we gewoon een mooi jazzy easy listening album (in de stijl van Krall). Barbra's stem leent zich daar wonderwel voor. Ook de instrumenten komen dan veel beter uit de verf. Die worden op het originele album nog wel eens ondergesneeuwd door het orkest. Dus de bonus CD, dat is de CD ,die ik draai.