Aynsley Lister - Equilibrium (2009)

Blues
Label: Manhaton

1. Soul (4:08)
  2. Time's Up (3:09)
  3. What's It All About (6:00)
  4. Forever (4:19)
  5. Crazy (3:47)
  6. Big Sleep (3:55)
  7. Running on Empty (4:01)
  8. Superficial (5:35)
  9. Early Monring Dew (4:20)
  10. Running Out on Me (4:20)
  11. Sugar Low (2:49)
  12. Hurricane (6:10)
Marco5150
Helaas is deze gitarist nog betrekkelijk onbekend in Nederland. Na een artikel te hebben gelezen in de krant, besloot ik deze artiest eens te gaan beluisteren. Dit is mij absoluut niet tegengevallen! Een goede mix tussen blues/rock/pop (denk: John Mayer). Misschien allemaal niet heel erg hoogdravend, maar ik werd er in elk geval erg blij van.

Een absolute aanrader om eens te proberen!

avatar van Ronald5150
Aynsley Lister is een prima gitarist en dat laat hij horen op "Equilibrium". De vergelijking met John Mayer is snel gemaakt, maar ik vind dat John Mayer wat dieper geworteld is in de blues. Lister neigt meer naar de pop/rock met her en der wat stevig gitaarwerk. Ik had liever een wat striktere keuze voor de blues gezien. Desalniettemin is "Equilibrium" een prima plaat geworden. De Gnarls Barkley cover "Crazy" krijg een smaakvolle bluesbewerking en "Big Sleep" is een prima bluesrocker. Tegen het einde van de plaat trekt Lister wat meer van leer op zijn gitaar en dat levert in "Running out on Me" en "Sugar Low" nog een tweetal heerlijke stuwende gitaarsongs op. In de midtempo en ballads neigt Lister me iets teveel naar pop/rock, maar hier en daar laat hij toch prima, smaakvol en gedreven op blues gebaseerd gitaarspel horen.