Hitzone 51 (2009)

Alternatieve titel: 538 Hitzone 51

Label: Sony

1. Damaru - Mi Rowsu (Tuintje in Mijn Hart)

met Jan Smit

2. The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
  3. Anouk - Three Days in a Row
  4. Lady Gaga - Paparazzi
  5. P!Nk - Funhouse
  6. David Guetta - Sexy Bitch

met Akon

7. Pixie Lott - Mama Do (Uh Oh, Uh Oh)
  8. Waylon - Wicked Way
  9. The Veronicas - Untouched
  10. Basic Element - Touch You Right Now

met D-Flex

11. The Pussycat Dolls - Hush Hush
  12. Gregor Salto - Lambada 3000

met Kaoma

13. Quintino - Heaven

met Mitch Crown

14. Bertolf - Mr. Light
  15. Silvio Ecomo - Moombah!

met Chuckie

39. Kristinia Debarge - Goodbye
  40. Michel Cleis - La Mezcla

met Toto La Momposina

chrismusic
Aardige cd met uitschieters als Magnificent, Bulletproof en Heavy Cross.

avatar van kaztor
3, 5, 20, 22, 30, 33, 35 en 37 vind ik allen goed tot zeer goed, opvallend veel uitschieters voor een Hitzone-verzamelaar. Met Anouk zijn ze er erg vroeg bij. Verder is 9 leuk en U2's bijdrage gaat wel, maar vind ik geen uitschieter in hun oeuvre.

De rest ken ik niet of zuigt, Vooral 1,2 en 4 zijn om te huilen, maar ik verwacht ook niet anders van die namen.

Omdat ik sommige nummers niet ken en op de hoogte ben van de kwaliteit van de tegenwoordige Top 40 ga ik voor de veilige Hitzone-middenweg: 2 points.

avatar van L_T_B
kaztor schreef:
Omdat ik sommige nummers niet [...].

En waarom stem je dan?

jongens dit is gewoon de beste serie van hitzone die er is gewoon vette cd's

L_T_B schreef:

En waarom stem je dan?

Dat leg ik toch uit aan het einde!? De nummers die ik niet ken zijn naar alle waarschijnlijkheid die vervelende house-dreunen of Arrenbie die ik op m'n werk via 538 hoor. En wat ik goed vind klinken, daar kom ik altijd achter.
Dan zijn er hier dus nummers die ik goed vind, nummers die ik slecht vind en bij naam ken en voor de rest vervelende house-dreunen of Arrenbie, want voor de rest hoor ik niets op die zender en deze serie belichaamd alles wat daarop is te horen.

avatar van Arrie
De regel is nou eenmaal dat je alle nummers van een cd moet kennen, anders mag je er niet op stemmen. Jij gaat er maar van uit dat je altijd achter alle goede dingen komt, en je gaat er maar vanuit dat het house of R&B is. Maar zo werkt het niet...

avatar van kaztor
Nou, dan verwijder ik 'm maar, hoewel ik nog steeds zeker ben van m'n standpunt.
Er is trouwens een verschil tussen 'goede dingen' en 'wat iemand zelf goed vind'.
'Goed' is een relatieve term.

avatar van Rumour
De eerste Hitzone sinds 2005 die ik gekocht heb, voor 9,99 euro bij de MM kon ik 'm niet laten liggen. Aangezien ik geen zin heb in het tijd steken in downloaden van inferieure mp3's ben ik voornamelijk erg blij met nummers 2, 3, 9, 18, 22 en 35. O.a. 21 en 37 kende ik nog niet en zijn leuke ontdekkingen. Over de breedte een goede verzamelaar met maar liefst 15 nummers uit de huidige top 20 van de top 40 (al is dit geen garantie voor kwaliteit natuurlijk), afwisselende muziekstijlen en zeker niet teveel 'arrenbie'. Disc 1 vind ik wel duidelijk sterker dan disc 2. En Michael Jackson had niet gehoeven, die heeft iedereen toch al...

Rumour schreef:
En Michael Jackson had niet gehoeven

Nee, de zomer van 2009 zal ook zeker niet vanwege hem herinnerd worden.

avatar van Rumour
kaztor schreef:
Nee, de zomer van 2009 zal ook zeker niet vanwege hem herinnerd worden.

Het is meer dat ik me afvraag hoeveel mensen zo'n verzamelaar zullen kopen omdat dat nummer er op staat, terwijl er de afgelopen maanden nog eens wagonladingen van het toch al niet slechtverkochte Thriller over de toonbank zijn gegaan.

Maar als tijdsdocument beschouwd heb je een punt. Waarbij ik het alsnog opmerkelijk vind dat op de gemiddelde 80's verzamelaar geen nummer van MJ terug te vinden is, en op zo'n Hitzone ineens wel.

avatar van kaztor
Misschien dat zij de rechten konden clearen. Het is vandaag de dag de best verkochte, zo niet de enige, hitverzamelaar op de markt.

avatar van LucM
Wat ik van die nummers vind kun je hier lezen.

Om het kort te houden : de nummers van Anouk, Michael Jackson, Diggy Dex met Eva De Roovere, Peter Fox, U2, Lily Allen, Caro Emerald en Gossip vind ik goed tot uitstekend, die van David Guetta met Akon, The Pussycat Dolls, Cascada, Pitbull, Flo Rida ft. Wynter en Agnes vind ik erg zwak.

timon
Wie verlost ons van de Volendamse terreur (Jan Smit, Nick & Simon)? De enige nummers die anno 2010 nog beklijven zijn: Eva de Roovere, Caro Emerald en Gossip!

avatar van Lars Muziek.
Wat een cd zeg, meeste nummers egt saai maar er zaten ook natuurlijk goeie bij zoals Lady Gaga - Paparazzi & Peter Fox - Haus Am See & La Roux - Bulletproof.

Ik heb ook ontdekt dat het nummer The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling je er een eigen nummer van kan maken.Zo kun je van I Gotta Feeling maken Krijg Toch De File, ja erg serieus hoor haha.Veder niet bijzondere cd. 2,0*

avatar van Dibbel
Ja, gaan we weer. Hitzone 51.
Bevat deze keer heel wat aardige nummers.
Goede nummers vind ik hier die van Gossip (heerlijke schreeuwlelijk), Caro Emerald (brak hier echt mee door), Anouk (nogal een 'zwaar' nummer), The Veronicas (lekker fris), U2, Peter Fox (weer eens wat anders), Diggy Dex, Bertolf en dan deze keer ook The Black Eyed Peas (helemaal wat anders dan anders en een lekkere meezinger).
Michael Jackson staat buiten kijf.
Verder nog heel behoorlijk aan te horen Hansen Tomas, Pink (wordt steeds beter), Waylon, Lily Allen en Colbie Caillat.
In een goede bui zijnde doen we er dan ook nog Nikki, Jason Mraz (jazzy), Pixie Lott en vooruit Lady Gaga bij.
Het ultieme guilty pleasure hier is natuurlijk La Roux met het erg beklijvende Bulletproof.
De Lambada-cover van Gregor Salto vind ik niks.
De Idols doen een cover van Kiki Dee uit 1974 en vind ik niet geslaagd.
De verschrikkingen hier zijn Flo Rida, Silvio Ecomo, Kristina DeBarge (familie van?), en Keri Hilson.
Nog enigszins om aan te horen zijn Agnes, Jordin Sparks en Cascada.
De niet genoemde zijn in mijn optiek niks.
Toch wel 2,5.