Nara Leão - Nara (1964)

Brazilië
Pop / Wereld
Label: Elenco

1. Marcha da Quarta-Feira de Cinzas (2:58)
  2. Diz Que Fui Por Aí (2:09)
  3. O Môrro (Feio, Não E Bonito) (3:03)
  4. Canção da Terra (3:08)
  5. O Sol Nascerá (2:58)
  6. Luz Negra (2:33)
  7. Berimbau (2:33)
  8. Vou Por Aí (2:04)
  9. Maria Moita (2:39)
  10. Réquiem Para Um Amor (3:29)
  11. Consolação (2:42)
  12. Nanã (2:04)
  13. Promessas de Você * (2:15)
  14. É Tão Triste Dizer Adeus * (3:07)
avatar van AOVV
De muze van de bossa nova, werd Nara Leão weleens genoemd. En die naam doet ze op haar lieftallig debuut eer aan. Dit is een vrij rustige plaat, met steeds smaak- en sfeervolle instrumentale begeleiding, maar toch vooral de stem van Nara die de perfecte balans weet te vinden. Mijn aandacht weet ze in ieder geval moeiteloos te grijpen.

4 sterren

avatar van Arjan Hut
Zinderende plaat, heerlijk voor op een drukkend warme dag, maar ook de rest van het jaar te genieten. Brazilië is wat mij betreft in deze jaren het muzikale Mekka van de aarde, al werd er in Liverpool ook wel aardig muziek gemaakt.