Girls Aloud - What Will the Neighbours Say? (2004)

Label: Polydor

1. The Show (3:38)
  2. Love Machine (3:27)
  3. I'll Stand by You (3:45)
  4. Jump (3:40)
  5. Wake Me Up (3:28)
  6. Deadlines & Diets (4:00)
  7. Big Brother (4:00)
  8. Hear Me Out (3:44)
  9. Graffiti My Soul (3:15)
  10. Real Life (3:43)
  11. Here We Go (3:47)
  12. Thank Me Daddy (3:24)
  13. I Say a Prayer for You * (3:35)
  14. 100 Different Ways * (3:41)
Een album in dezelfde lijn als het vorige, maar daarom niet minder goed. Nog steeds het vrolijke deuntje, al mogen ze wel eens wat variatie brengen voor het echt alleaal te eentonig wordt.

The Show is een echt een goed gevonden nummer, ik vind het een heel goed nummer een van m'n lievelingsnummer.

avatar van jowietje
De nieuwste track Something kinda ooh. is super lekker en een al wat oudere Long hot summer is ook lekker, vooral de video die kun je hier bekijken.

Ik heb dit album nog niet gehoord maar ik ben nu wel een beetje benieuwd. De nummers Lovemachine en Jump zijn namelijk wel lekker vrolijk. Ik vind alleen de cover helemaal niks...

avatar van Kirsten035
Ik vind hun powerpop sound juist helemaal geweldig, vooral niet veranderen.... Deadlines & Diets en Hear Me out vind ik het mooist, Wake Me up en Here We Go het leukst.

avatar van GiRlS AlOuD FaN
Super album

Geweldig album!!!

avatar van MetalMike
Echt een fan geworden van die damesgroepen begin 2000 de laatste paar jaar. Atomic Kitten en Girls Aloud springen er wel bovenuit wat mij betreft. De nummers kloppen tot in de details, de zang is goed en sommige dames zingen bovengemiddeld goed, maar hoe goed ze solo ook zijn het is vooral de samenzang in groepen als Girls Aloud die niet minder dan fantastisch is!
De opener is een echte opener, een aankondiging van wat komen gaat... heel catchy, maar een aankondiging net als bij conceptplaten. Reden ook waarom het tweede nummer "Love Machine" zo er bovenuit schiet, los knalt! 20 Jaar later en het nummer heeft niets van haar kracht verloren.
De covers hoeven van mij niet, deed Atomic Kitten misschien ook wel beter, Girls Aloud heeft meer dan genoeg nummers van haarzelf die boven het maaiveld uitsteken, ze overtuigen dan ook niet wat mij betreft. Hoewel "Jump" nog meekan, maar zulke nummers zijn live leuk, minder op cd. Ik skip ze dan ook meestal.
"Wake Me Up" is er zo één, wat een drive en rete-catchy. Het heeft attitude, ook al door de geweldige samenzang als opening. "Deadlines & Diets" is mooi soulful gezongen, verschillende leadpartijen en toch een geheel. "Hear Me Out" is een mooie typische vroeg-jaren 2000 ballade en "Graffiti My Soul" knalt er daarna weer extra hard overheen.
Al met al, een werkelijk heerlijke plaat. Bouwt verder op waar "Sound Of The Underground" ophield en ware het niet voor de twee covers in het begin, had het dezelfde score gehad.
Girls Aloud, het is genieten! 20-25 jaar later, het is een beetje laat, maar ik ben fan.