Ben Howard - These Waters (2009)

Label: Dualtone

1. The Wolves (4:12)
  2. Cloud Nine (3:27)
  3. London (5:19)
  4. These Waters (3:30)
  5. Move Like You Want (4:04)
  6. The Fire (Bonus Track) (5:34)
avatar van HiLL
Ben Howard stond gisteravond in het voorprogramma van Fink en deed dat zeer verdienstelijk. Deze jongeman speelt erg lekker gitaar en trok zijn strot meerdere keren open op een wijze waar ik de rillingen van op de rug kreeg. En dus besloot ik zijn EP te kopen, bij hem persoonlijk, voor een schamele €5. Mooi.

Het artwork is trouwens gemaakt (binnenkant en achterkant) door zijn tante. Voor wie dat zou willen weten

met toeval tegengekomen spelend in 1 van de bowls bij het edenproject in Cornwall. Sindsdien verkocht aan de cd. Gitaar werk echt uniek en inderdaad een strot die je verbaast. Kom maar op met een hele cd

avatar van Yamato
Stond gisteren in Paradiso het voorprogramma van Xavier Rudd en ik liep even binnen omdat de kleine zaal waar ik moest zijn nog niet open was. Dit was wel echt geweldig moet ik zeggen, heel indrukwekkend. Zo snel mogelijk even opzoeken.

avatar van muziekobsessie
Gek he 't doet mij nu weer niets, ik hoor precies die invloeden die hij op myspace opnoemt dus kan je netzogoed die draaien, zowiezo de gehele Rotown programmering vind ik net niet goed genoeg. Zit allemaal in precies dezelfde hoek, beetje lo-fi(wat gewoon slecht geluid is)maar bovenal nergens echt gedurfd en tijdloos zoals bijvoorbeeld: Scott Matthew, J.Tillman, Owen pallett, ons eigen Suimasen, Stephen fretwell of Andi Almqvist!!

Weet iemand waar ik deze cd kan bestellen?

avatar van Lakai
Ik zou dit ook wel graag op cd willen hebben!

Ik moet het nu doen met youtube-filmpjes.

avatar van Yamato
Volgens mij is dat niet mogelijk, ik heb een tijd gelegen een email gestuurd naar zijn management met dezelfde vraag maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen.

Op zondag 18 juli komt ie naar Nederland! Er is dan een gratis festival in Nijmegen bij de-Affaire! Hopelijk heeft ie dan wat cdtjes bij die wij kunnen kopen!

avatar van Arrie
Yamato schreef:

Daar was ik ook (ik ging naar Xavier Rudd), en ik vond het een mooi optreden. Was ook lekker intiem in het begin, omdat er nog bijna niemand was. Beetje jammer dat aan het eind de zaal vol was met pratende mensen, en hij daar moeilijk overheen kwam.
Maar ook ik ga dit EP'tje eens opzoeken.

Edit: ik zie nu dat het een ander optreden was, gezien de datum. Wat ik heb gezien was aan het eind van het jaar. Maargoed, maakt verder niet uit.

avatar van Lakai
9 april in Doornroosje! Ik ben er bij! Heb er erg veel zin in!

avatar van Lakai
Correctie, het is vanavond...de 10e dus. Ik ben erg benieuwd, en ik koop ook een cd van hem als hij dat daar verkoopt!

avatar van Booyo
The Wolves is inmiddels een beetje uitgemolken, maar blijft ontzettend goed. Cloud Nine kende ik nog niet, maar vind ik misschien wel beter dan eerder genoemde. Erg mooi nummer. De rest doet me allemaal iets minder, al is het verre van slecht. Wel grappig dat ik Move Like You Want verreweg het minste nummer vind, en deze bovenaan de favorieten lijst staat.

avatar van Maurice-FR
Iemand een idee waar ik deze EP kan kopen/downloaden? Alvast bedankt!

Is digitaal niet meer verkrijgen, misschien op ebay (en dergelijke) als hardcopy?

avatar van Maurice-FR
Na een tijdje zoeken dan eindelijk de EP ergens op Youtube gevonden en ben wederom enorm overtuigd van deze man. Vooral de kortere versie van 'The Wolves' vind ik prachtig.
Afgelopen jaar toch wel echt fan geworden van Ben, ook met z'n laatste EP laat ie zien dat hij enorm veel kwaliteit heeft en ook een ander geluid in zich heeft.
Hopelijk komt Ben snel met een nieuw album/EP, deze man kan in mijn ogen niks meer fout doen _0_

Ps. Uiteindelijk via dit account op Youtube en via de welbekende Converter de EP kunnen downloaden: YouTube - Ben Howard - Cloud Nine