Brock Van Wey - White Clouds Drift On and On (2009)

Electronic
Label: Echospace

1. Too Little Too Late (11:12)
  2. I Knew Happiness Once (16:17)
  3. Forever a Stranger (12:30)
  4. A Gentle Hand to Hold (14:56)
  5. A Chance to Start Over (15:32)
  6. White Clouds Drift on and On (7:12)
  7. White Clouds Drift on and On (Intrusion Shape I) (24:15)
  8. A Chance to Start Over (Intrusion Shape II) (11:18)
  9. A Gentle Hand to Hold (Intrusion Shape III) (17:12)
  10. Forever a Stranger (Intrusion Shape IV) (11:08)
  11. I Knew Happiness Once (Intrusion Shape V) (9:20)
  12. Too Little Too Late (Intrusion Shape VI) (6:23)
avatar van John Doe
Twee mooie sterke rustgevende ambient cd's voor de prijs van één. De tweede CD van Intrusion (lid van Echospace) heeft ook wat zachte beats en (dub)techno elementen. Met dank aan Ik Doe Moeilijk voor de tip waardoor ik dit redelijk snel in huis heb gehaald, want ik volgde Echospace al niet meer na hun (misschien wel terechte) pauze en dit is wel wat nieuws en fijns.

avatar van T.O.
Is dit vergelijkbaar met zijn werk als B.V. Dub?

Ik Doe Moeilijk
Ja, het is ambient zoals zijn albums op Quietus. Dit vind ik het mooiste wat ik van hem gehoord heb samen met To Live. De dubs van Intrusion op de tweede CD doen me niet zoveel.

tuktak
jah erg knappe plaat, productief mannetje ook wel die bvdub. zolang hij prachtige muziek blijft uitbrengen maakt dat allemaal wat mij betreft niet uit.
wel opvallend dat bvdub niet zo bekend is, terwijl hij toch echt prachtige releases op zijn naam heeft staan met lovende recensies overal.
meestal zijn zulke 2e cd's met remixen niet echt de moeite waard maar in dit geval voegt het wel echt iets toe, zeer liefdevol en stijlvol allemaal.

avatar van cichlisuite
Intrusion interpretation

avatar van -SprayIt-
De tweede helft van het album maakt heel veel goed. De eerste tracks waren voor mij te saai. De Intrusion Shapes zijn heerlijk diep en gevarieerd. Het werk van bvdub kan mij over het algemeen meer bekoren.

avatar van madmadder
Hoe bizar mooi is dit dan? Intense treurigheid en ongekende schoonheid gaan hand in hand op dit album. Voor mij behoren de eerste twee nummers tot het beste wat ik qua ambient gehoord heb. De Intrusion Shapes zijn qua sfeer wel anders, maar ik kan intens genieten van de diepte en gelaagdheid in die tracks. Ja, krijg het heen en weer, hier doen we gewoon even een halfje bovenop. 4,5*.

avatar van Vince vega
madmadder schreef:

Heb deze net aan gezet, was deze een beetje vergeten eerlijk gezegd (staat niet op Spotify). Maar dit is inderdaad een prachtig album. Dank voor de herinnering

avatar van madmadder
Ja, wel een gemis dat dit niet op Spotify staat en ik al het moois van Echospace niet aan mijn ambientlijst kan toevoegen. Maar alles staat wel op bandcamp kwam ik een paar dagen geleden achter. Sindsdien in een heuse Echospace-manie, als dat geen contradictio in terminis is.