Oceansize - Feed to Feed (2009)

Label: Superball

1. I am the Morning (4:03)
  2. Catalyst (7:40)
  3. One Day All This Could Be Yours (5:42)
  4. Massive Bereavement (10:12)
  5. Rinsed (3:30)
  6. You Wish (6:08)
  7. Remember Where You Are (5:35)
  8. Amputee (5:33)
  9. Unravel (3:41)
  10. Women Who Love Men Who Love Drugs (8:07)
  11. Saturday Morning Breakfast Show (10:13)
  12. Long Forgotten (9:22)
  13. The Charm Offensive (8:25)
  14. Heaven Alive (6:23)
  15. A Homage to a Shame (7:26)
  16. Meredith (5:44)
  17. Music for a Nurse (8:19)
  18. New Pin (5:19)
  19. No Tomorrow (7:51)
  20. Mine Host (4:29)
  21. You Can't Keep a Bad Man Down (7:51)
  22. Ornament / the Last Wrongs (10:53)
  23. Commemorative ____ T-shirt (8:51)
  24. Unfamiliar (6:33)
  25. Trail of Fire (8:08)
  26. Savant (8:08)
  27. Only Twin (7:23)
  28. An Old Friend of the Christys' (10:19)
  29. Sleeping Dogs and Dead Lions (6:43)
  30. The Frame (10:42)
  31. Paper Champion (6:37)
  32. One Out of nONE (7:02)
  33. Drag the 'Nal (2:14)
  34. Dead Dogs An' All Sorts (4:44)
  35. As the Smoke Clears (7:29)
  36. Voorhees (11:12)
  37. I Haven't Been the Claw for Ages (9:08)
Juist!

Ter info: een 3cd 4dvd boxset met ankel liveopnamen.
En een ieder weet dat Oceansize retestrak is, live.

Dus aanschaffen, die boxset!

avatar van Nakur
Zozo luxe hoor. Ik heb ze één keer live gezien (jaren geleden in het voorprogramma van Porcupine Tree) en door de ontregelde soundmixer klonk het meer als Isis dan als Oceansize. Oftewel, veel bas. Anyway, is dit geen overkill?

Kingsnake
Het is moeilijk aan te geven op deze site.

Maar de verschillende ceedees bevatten ieder een heel concert.
Dus het is niet krakkemikkerige verzamelaar.

Gewoon registraties van liveconcerten door de jaren heen.

avatar van Hiawatta
Yes!! ben benieuwd, heb em in bestelling!! Zo'n leuke band, niet alleen muzikaal, maar ook gewoon erg aardige jongens.
Ben dol op Oceansize, en het live materiaal wat ik van ze heb ben ik zeer positief over!! En dan komen ze ook nog in Vera Groningen dit jaar, lucky me

avatar van Joy4ever
En dan komt er in oktober ook nog een EP "Home and Minor" waarop de heren een aantal metalsongs van andere bands een eigen draai geven. Ben benieuwd

avatar van Hiawatta
Joy4ever schreef:

Ook gelezen idd, kijk ernaar uit!!

Hiawatta schreef:

Ook gelezen idd, kijk ernaar uit!!

Zeker.

Alleen is de hoes nog niet bekend, dus kan ie nog niet toegevoegd worden,hier op de site...

avatar van Lennonlover
Ik vroeg me al af wanneer de nieuwe van Oceansize zou uitkomen. Het is al twee jaar geleden ondertussen.

Maar dit is een verzamelaar zeker...

avatar van Gajarigon
Lennonlover schreef:

Maar dit is een verzamelaar zeker...

Live album, hij is trouwens al gelekt.

avatar van Nakur
Als ik naar de tracklist kijk en zie hoe hun drie albums chronologisch ten gehore worden gebracht, waarom eindigd cd3 dan niet met The Frame?

avatar van Snappy
Ik heb deze set zonet besteld. Ik vroeg mij af wat de beeld- en geluidskwaliteit is?

Kingsnake schreef:
Het is moeilijk aan te geven op deze site.

Maar de verschillende ceedees bevatten ieder een heel concert.
Dus het is niet krakkemikkerige verzamelaar.

Gewoon registraties van liveconcerten door de jaren heen.

Is niet door de jaren heen, ergens vorig jaar hebben ze 3 avonden achter elkaar elk album + bijbehorende bonustracks gespeeld en daarvan zijn geluid & video opnames gemaakt.

Nakur: De tracklist klopt niet, The Frame komt er nog achter:

avatar van itbites
Verpakking ziet er in ieder geval mooi uit en ik ben blij dat ik hem al heb.

Zit nu te kijken.
Het geluid is erg goed, net als de kwaliteit van het beeld.
Wel moet ik even wennen aan de ogenschijnlijk 'knusse' club waar het concert is geschoten. Klein podium, en daardoor geen echt goeie overzicht shots, er staat altijd wel iets in de weg. Beetje claustrofobisch effect soms.
Echt storen doet me dat (nog) niet, omdat het geluid goed en de uitvoeringen superstrak zijn. Moet ze toch maar eens live gaan zien...

avatar van THEMARSVOLTA
5.1 of stereo op de dvd's?

avatar van itbites
THEMARSVOLTA schreef:
5.1 of stereo op de dvd's?

Beide. Maar stereo heb ik nog niet geprobeerd

avatar van THEMARSVOLTA
Bedankt, ook maar snel aanschaffen dan.

Kingsnake
Ongelooflijk strakke liveband. De zanger is immer goed bij stem. De gitaren klinken oppervet en wat een ontieglijk goede drummer heeft de band toch.

Heerlijk om de albums zo intergraal live af te luisteren. Je zou bijna de originale platen niet meer draaien. De vierde ceedee stat vol met songs van de ep's.

avatar van jeltel
Heb je dat wel eens? Dat je denkt kan ik nog maar eens naar een concert van die of die band? Bij Oceansize hebben ze daar gelukkig aan gedacht en hebben ze deze drie concerten opgenomen. Alle drie de albums en Music for Nurses EP komen helemaal voorbij. Dus ieder zijn favoriete nummer zit erbij.

Veel live registraties zijn super slick en vangen toch niet de sfeer van het concert zelf. En dat lukt dus wel bij deze registraties. Lekker vuig hok (doet me denken aan de oude Doornroosje waar ik ze ook ooit heb gezien) niet al te goede beeldkwaliteit (wat wil je DVD...), wel goede geluidskwaliteit waardoor je het publiek ook lekker hoort. Want die zijn ook lekker enthousiast.

Dus als ik wat nostalgie wil, of me lekker wil wikkelen in melancholie zet ik deze DVD's op.

En wie denkt dat 3 concerten teveel zijn? 'Who-ever said less is more, is a prick' Mike.