Tom Scott with The California Dreamers - The Honeysuckle Breeze (1967)

Jazz / Pop
Label: Impulse!

1. The Honeysuckle Breeze (4:13)
  2. Never My Love (3:18)
  3. She's Leaving Home (2:16)
  4. Naima (2:42)
  5. Mellow Yellow (4:14)
  6. Baby, I Love You (3:20)
  7. Today (3:18)
  8. North (4:28)
  9. Blues for Hari (3:55)
  10. Deliver Me (2:49)
avatar van willemmusic
Een grote geest heeft al 5 sterren voor mij uitgedeeld en ik doe het hem/haar na.
Wat een heerlijke niksaandehandmuziek!
Vocalen à la Association doen hun Never My Love en mooie geheel niet obligate covers van Beatles, Donovan en J.A.(Today, altijd prachtig)
Een saxofonist (Tom Scott) met een sound waarbij een vrouw spontaan begint te strippen en tot mijn onuitsprekelijke vreugde hoor ik soms de sitar.
Übersixties, zoals de hoes laat zien.
Woorden schieten te kort, maar ik zeg het maar zo: dit is muziek om lekker op te neuken!
Dus, jij daar, die als eerste hebt gestemd, je bent een soulmate en als je van het juiste geslacht bent, let's meet !!!!

Stijn_Slayer
Allmusic geeft dit album 1,5*

Prachtige mix van shunshine pop en jazz uit het magische jaar 1967. Doet niet onder voor veel klassiekers uit datzelfde jaar. Raar hoe een plaat als deze, die toch helemaal niet ontoegankelijk is, zo obscuur blijft.

bennerd
Today zou intussen wel best legendarisch moeten zijn in hiphopkringen. Net ondekt hoe Pete Rock daar een saxofoonlijntje op briljante wijze meegenomen heeft.

avatar van AOVV
Leuk plaatje met voornamelijk covers, steeds voorzien van een eigen touch. Tom Scott weet zich op diverse blaasinstrumenten te onderscheiden, en de zang in nummers als Never My Love weet me wel te bekoren. Toch kan ik ook wel deels in de kritiek van Allmusic komen, een klein beetje gedateerd klinkt het allemaal wel.

Maar bovenal amuseer ik me met dit album!

3,5 sterren