Ernst Reijseger - Requiem for a Dying Planet (2006)

Score
Label: Winter & Winter

1. Intro Dank Sei Dir Gott (0:47)
  2. Dank Sei Dir Gott (4:19)
  3. Longing for a Frozen Sky (2:08)
  4. A Una Rosa (8:37)
  5. Libera Me, Domine (7:14)
  6. In Search of a Hospitable Place (5:26)
  7. Sanctus (6:37)
  8. Bad News from Outer Space (6:10)
  9. Su Bolu 'E S'Astore (Tonino Puddu) (4:52)
  10. Mura / Ballu Turturinu (6:01)
  11. Song of the Desert (7:31)
  12. Kyrie (5:47)
kistenkuif
Soundtrack bij films van Werner Herzog. Hallucinerend mooi.Voor Cave Of Forgotten Dreams (2011) geldt precies hetzelfde maar helaas niet te vinden op MM. Wel in de goede winkel.

avatar van heartofsoul
@ Kistenkuif: bedankt voor de tip. Onlangs samples opgezocht (het fijne van internet) en zojuist besteld bij de lokale platenhandelaar, want dit is intrigerende muziek, die ik gemakkelijk kan beluisteren naast allerlei klassieke muziek en jazz. Colla Parte (ofschoon een geheel ander soort album) is de volgende op mijn lijstje.

kistenkuif schreef:

Je zou hem zelf toe kunnen voegen, Kistenkuif.

avatar van heartofsoul
Dit album de laatste tijd zeer regelmatig beluisterd, en ik blijf er maar op teruggrijpen.
De films waarvoor deze muziek door Ernst Reijseger werd gecomponeerd, heb ik helaas niet gezien, maar als ik dit in alle rust beluister vergeet ik zelfs een slok van mijn beker thee te nemen, en droom ik weg in de beelden die de muziek oproept, een soort kruising tussen geïmproviseerde muziek en "wereldmuziek".

Naast Ernst Reijseger (cello) hoor je de indringende stem van de Senegalese zanger Mola Sylla en het Sardinische koor Voches de Sardinna, alsmede diverse zangers.

Dit album zou iedere avontuurlijke luisteraar eens een keertje moeten proberen.

@Lura: wat vind jij van dit album?

avatar van Lura
Daar kan ik kort over zijn, ik heb het album nog nooit gehoord. Het staat op Spotify, dus ga het zeker beluisteren. Je hoort nog van me!

Lura schreef:
Je zou hem zelf toe kunnen voegen, Kistenkuif.

Geprobeerd maar altijd gedoe met de hoezen. En net als jij een beetje lui...

kistenkuif
Inmiddels is Cave Of Forgotten Dreams (2011) van Ernst Reijseger en de zijnen ook op MuMe toegevoegd maar wie de dader is....daarover heb ik zo mijn vermoedens. Wij danken u ten zeerste want het is een album van vergelijkbare kwaliteit als het bovenstaande.

avatar van Lura
Dank Sei dir Gott is ongelofelijk mooi. Maar van de zang in, A una rosa gaan mijn tenen krommen.

Dit is pure droommuziek of fijne wegfatanseer muziek; ijzersterke plaat. Ik ga het zaker vaker luisteren en ook eens de bijbehorende films kijken. Muziek uit hogere sferen, maar met beide benen op de grond.

Wel grappig, ik zat bij dat War on Drugs en zag jouw reacties kistenkuif, en ik kon het alleen maar eens zijn. Toen trok de titel van #10 uit jouw lijstje mij aan. Blijkt dit de filmmuziek te zijn voor Werner Herzog zijn latere werk, dat ik toevallig net heb ontdekt.
Wheel of Time, Cave of the Forgotten Dreams en Encounters at the End of the World tot dusver gezien. Deze muziek bracht me qua sfeer meteen weer terug naar die "Franse" grot. Wat speelt die Ernst Reijseger trouwens prachtig cello!

kistenkuif
Geinig om te lezen. Naast de scores zijn de jazz/impro albums van Reijseger ook zeer het beluisteren waard. Zo ook die van Clusone 3, waarop hij te horen is met slagwerker Bennink en saxofonist Moore.