The Shamen - Axis Mutatis (1995)

Dance / Pop
Label: One Little Indian

1. Destination Eschaton [Beatmasters Edit] (3:56)
  2. Tranzamazonia (3:53)
  3. Conquistador (3:57)
  4. Mk2a (4:06)
  5. Neptune (4:18)
  6. Prince of Popocatapetl (6:02)
  7. Heal (The Separation) (3:56)
  8. Persephone's Quest (5:07)
  9. Moment (4:01)
  10. Axis Mundi A: Tellos B: Xibalba C: Nemeton D: Eternal Return (7:06)
  11. Destination Eschaton (Deep Melodic Techno) (3:38)
  12. Agua Azul (11:25)
  13. S2 Translation (3:31)
  14. Asymptotic Eschaton * (0:48)
  15. Sefirotic Axis * (6:52)
  16. Entraterrestrial * (9:38)
  17. Demeter * (4:28)
  18. Beneath the Underworld * (3:34)
  19. Xochipili's Return * (8:28)
  20. Rio Negro * (3:16)
  21. Above the Otherworld * (1:21)
  22. A Moment in Dub * (9:20)
  23. Pizarro in Paradise * (6:02)
  24. West of the Underworld * (10:14)
  25. Anticipation Eschaton * (4:43)
  26. Out in the Styx * (3:08)
totale tijdsduur: 1:04:56 (2:16:48)
avatar van RogerV
CD1 is een erg radicale koerswijziging van The Shamen. Geen songs meer maar een op FSOL gebaseerde ambientplaat. Mooie zweverige muziek. Soms leuk maar soms ook saai. Wisselvallig dus.

CD2 is wat vertrouwder. Goede trance/achtige songs. Jammer dat dit binnen NL nooit echt aansloeg.

avatar van Castle
Na En-tact en Boss Drum viel dit album mij bij uit komen beetje erg tegen.
Nu na Jaaaaaaren niet gedraaid te hebben, in een doe maar gek bui opgezet en valt meniet tegen.
Goede tracks met een enkele zwakke(lees saaie) track er tussen.Mk2a is nog steeds strak met een kraftwerk riedel er in.
Zo eens cd-2 eens besnuffelen

avatar van UK-Choonz
Onder druk van RogerV toch maar eens geluisterd. En eigenlijk is dit ook wel leuk. Lekkere droge Engelse vocals met mooie ambienteske dancepop. En natuurlijk een hoop zweverige ambient.

Toch zijn het die ambient tracks waa rhet de mist in gaat. Die zijn het allemaal gewoon net niet.

avatar van pureshores
Tranzamazonia met Victoria Wilson-James is nog wel een leuke eurodance hit.