Example - Impulses (1997)

Label: Beat Farm

7. E.T.A. (3:43)
  8. i.e. outro (0:32)
The Strive

avatar van FunkyMonk
Idd; erg relax nummertje! Ook het enige nummertje dat ik ken van ze. Is de rest van deze EP de moeite?

RedLightCityBoy
Zeker. Elk nummer op deze EP is zeldzaam mooi, maar vooral Recollect, The Strive en Slow Motion zijn parreltjes van het hoogste niveau.

avatar van Rhythm & Poetry
Toen ik RLCB aan het stalken was kwam ik er achter dat ik deze EP moest beluisteren. Dat heb ik nu inmiddels een paar keer gedaan en net als mijn slachtoffer vind ik dit een plaatje van een album. Ten eerste is het geweldig samplewerk waardoor elke productie fraai klinkt. Het geeft mij een heerlijk ouderwets gevoel. Daarnaast zijn de raps ook nog eens prima. Het wordt allemaal zeer mooi gebracht. Ik ben onder de indruk.

RedLightCityBoy
Ik ben toch voor 5* gegaan. Dit EP'tje is een parel in de underground scene. Elk nummer is fenomenaal. Niet alleen de beats zijn van een enorm hoogniveau, ook de rappers zijn ijzersterk en hun teksten en hooks zijn werkelijk briljant te noemen.
agghuuum sjaakspeare checken deze hap ughuuummm

avatar van Bedorvenkebab
Ik kan me alleen bij de voorgaande reacties aansluiten. Het is een van de beste underground-hiphop albums (samen met onder andere Genelec & Memphis Reigns, en The Brotherhood) die ik via musicmeter heb leren kennen. Ditmaal gaat mijn dank uit aan Redlightcityboy.

De beats zijn erg sfeervol en simpelweg erg sterk. Het heeft een lichte "jazzy feeling", zonder te vervelen hoewel iets meer diversiteit de plaat nog sterker hadden kunnen maken (het zijn toch vooral loops). En de raps sluiten er perfect bij aan. De lyrcis zijn erg goed, maar vooral de delivery maakt het een erg fijne plaat om naar te luisteren. Recollect en Slow Motion zijn wat mij de uitschieters op de plaat. Ik geef Impulses dan ook 4*, hoewel ik nog steeds zit te twijfelen of 4.5* niet er beter bij passen. Weet iemand toevallig of er meer materiaal van Example te vinden is?

Rene1979
Hele dope EP dit. Wordt nu door Dope Folks van een nieuwe release voorzien.

avatar van Harderwiek
Haaaaard!!!

avatar van Sjaakspeare
Man, die beat van 'Slow Motion' is geweldig.

avatar van -SprayIt-
Heel fijn, relaxte sfeer, goede teksten, maar vooral heerlijke beats.