Onetwo - Instead (2007)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Pop / Electronic
Label: There

1. The Theory of Everything, Pt. 1 (1:33)
  2. The Theory of Everything, Pt. 2 (3:47)
  3. Sequential (4:54)
  4. Home (Tonight) (5:28)
  5. Signals (4:37)
  6. Have a Cigar (4:27)
  7. I Don't Blame You (3:03)
  8. Cloud Nine (4:45)
  9. Anonymous (4:47)
  10. Heaven (4:02)
  11. Kein Anschluss (4:54)
  12. The Weakness in Me (3:44)
  13. A Vision in the Sky (6:22)
avatar van vigil
Zeer prettige cd van de "andere" helft van OMD samen met de ex zangeres van Propaganda. Het opvallendste nummer op deze cd, welke ik gekocht heb bij het OMD concert toen in de tijd in Utrecht, is de electronische cover van Pink Floyd's Have a Cigar.

avatar van Svendra
De samenwerking tussen Claudia Brücken en Paul Humphreys levert een album op met sfeervolle, goed gecomponeerde synthpop.

Het is een genot om 20 jaar na 'A Secret Wish' Claudia's charismatische stem weer eens te horen in nummers die haar recht doen. Door de ballad 'The Weakness in Me' valt me nu pas op hoe groot haar stembereik is.

'Cloud Nine' en 'Anonymous' waren bedoeld voor de Propaganda-reünie die nooit van de grond is gekomen.

avatar van Edwin
De stem van Claudia Brücken klinkt altijd prettig, maar muzikaal had ik hier toch net iets meer van verwacht. Wat meer ijzige coldwave en wat minder mainstream synthpop. Als zodanig staat dit album net zo ver af van A Secret Wish als het tweede album 1234 dat onder de naam Propaganda is uitgebracht. Sterker nog, het ligt qua geluid toch meer in de buurt van dat tweede album, hoewel Claudia geen deel uitmaakte van die bezetting. Nu ben ik een van de weinigen die dat album ook kunnen waarderen, dus tot op zekere hoogte waardeer ik dit album van Onetwo ook. De teleurstelling is vooral gelegen in het feit dat ik de nodige moeite heb moeten doen om dit album te bemachtigen en het dan niet echt blijkt te verrassen. Daar moet ik even doorheen bijten en dan kom ik toch uit op een mooie 3,5*.

Samenwerking tussen Paul Humphreys van OMD en Claudia Brücken van Propaganda. En dat levert de synthpop op zoals te verwachten is. Enkele hoogkwalitatieve nummers zoals Sequential, Heaven en Anonymous trekken mijn cijfer omhoog, met dank aan de heldere schelle stem van Brücken. Vrij verrassend en zoveel beter dan de commerciële crap die heden ten dage op de zenders weerklinkt.

avatar van dynamo d
Geweldig album met prachtige nummers als The Theory of Everything, Pt. 2 en Home (Tonight) maar vooral Cloud Nine en Sequential. Album is moeilijk verkrijgbaar maar gelukkig kon ik nog een cd ergens op de kop tikken. Instead verdient een plek in toplijsten want is een - nog door velen onontdekt - pareltje.

Leonidas5
Volledig eens met dynamo. Geweldig album met sterke synthpop en een prachtige flow die een sterk album kenmerkt. 5 sterren zelfs!