Port O'Brien - Threadbare (2009)

Label: TBD

1. High Without the Hope 3 (2:19)
  2. My Will Is Good (3:51)
  3. Oslo Campfire (3:05)
  4. In the Meantime (3:42)
  5. Tree Bones (3:56)
  6. Sour Milk/ Salt Water (3:40)
  7. Threadbare (2:47)
  8. Calm Me Down (6:28)
  9. Leap Year (2:43)
  10. Next Season (4:18)
  11. (((Darkness Visible))) (1:56)
  12. Love Me Through (2:16)
  13. High Without the Hope 72 (2:38)
BPDD
Een geslaagde derde van onze vrienden uit Alaska.
Niet een album om erg vrolijk van te worden trouwens, na het overlijden van de broer van de zangeres zijn de nummers een tikkeltje depri uitgrevallen.
Het levert gelukkig wel een goed album op.
Ik hoop dat Threadbare de aandacht gaat krijgen dat het verdiend.

avatar van blonde redhead
Wat zonde dat deze band de aandacht niet krijgt die het verdiend. Weer een geweldig album. Ook totaal anders dan het vorige album. Maar weer minimaal net zo goed. Ik blijf ze zeker volgen.

BPDD
blonde redhead schreef:
Wat zonde dat deze band de aandacht niet krijgt die het verdiend. Weer een geweldig album. .

Verbazingwekkend dat ze zo weinig aandacht krijgen inderdaad.
Ik zet hem nog vaak op en waarschijnlijk gaat hij ook nog in mijn top 10 eindigen voor 2009 (dat tevens een heel behoorlijk jaar is geworden hetgeen ook weer wat zegt over de kwaliteit van deze plaat).
Mocht er interesse voor zijn, op 22 November treden ze op in Doornroosje (Nijmegen).

BPDD schreef:

Verbazingwekkend dat ze zo weinig aandacht krijgen inderdaad.

En de 23e in Paradiso

Ik heb Threadbare nu 2 keer geluisterd, eerste indrukken zijn weer positief! Three Bones is prachtig. Zoals eigenlijk alle liedjes, maar deze sprong er tot nu toe even uit voor mij.

Edit: Heel raar, tijdens Sour Milk / Salt Water denk ik wel dat ik naar een nummer van de vorige plaat aan het luisteren ben. Klinkt op sommige momenten precies hetzelfde.

my will is good is alvast gewoonweg mooi..

avatar van samslam
Laag gemiddelde voor zulks onontgonnen pareltje.
Ik heb er alvast een mini-verslaving bij, quotering zal voor iets later zijn (4* a 4,5* zijn de meest logische opties).

Voor mij een van de mooiste cd's van 2009. De gevoelige muziek klinkt een beetje vanuit de verte. 'Calm me down' doet gek genoeg aan Neil Young denken. Ik draai het vaak en de plaat verveelt mij nog lang niet.

Gregson
Weer een mooi album van Port O'Brien. Schitterende songs als 'Tree Bones' zijn kippenvel kwekers .

avatar van bommel
Soms gebeurt het.
Je bent continu op zoek naar goede muziek.
Veel speurwerk op diverse muziek sites.
En soms wordt je beloond/ dan vindt je dat pareltje.
Threadbare is zo´n pareltje.
Port O´ Brien - nog nooit van gehoord (shame on me)
Maar die naam vergeet ik voorlopig niet meer.
Wat een prachtige muziek / een echt Kerts-geschenk

avatar van Lost
Een van mijn lievelingetjes van 2009. In vergelijking met hun vorige zijn ze zeker gegroeid... Inderdaad spijtig dat dit album niet zo gekend is bij de grote menigte, want aan ieder die ik dit album een meegeef om te beluisteren vindt hem best wel te pruimen!

Een aanrader dus!!!!

avatar van blonde redhead
Er bestaat overigens een nieuwe band met de zanger van Port O'Brien omdat ze helaas alweer uit elkaar zijn. Ook deze band is erg goed. Maar wel een erg triest bericht dat ook deze band uit elkaar is had ze zo graag nog een keer live gezien.

Lost schreef:

Een aanrader dus!!!!

Ik vind het tweede album zelfs nog wat beter.

Het begint leuk, maar na Sour Milk wordt het wel een hele taaie, langdradige zit zeg. 'Beetje depri' ok, maar een lichtpuntje ergens in de verte zou aangenaam zijn...

avatar van philtuper
Calm me down is toch gewoon van een prachtige schoonheid? Toch?

avatar van Venceremos
White Denim's Street Joy is dus schaamteloos gejat.

Tree Bones doet me dan weer zeer sterk denken aan Nirvana's/Meat Puppets' Plateau.