Shakira - She Wolf (2009)

Colombia
Label: Epic

1. She Wolf (3:10)
  2. Did It Again (3:14)
  3. Long Time (2:56)
  4. Why Wait? (3:43)
  5. Good Stuff (3:17)
  6. Men in This Town (3:35)
  7. Gypsy (3:19)
  8. Spy (3:28)
  9. Mon Amour (4:07)
  10. Lo Hecho Está Hecho (3:14)
  11. Años Luz (3:43)
  12. Loba (3:10)
  13. Give It Up to Me *

met Lil' Wayne

avatar van ThePrinceOfPop
Leuke album . Shakira heeft toch wel altijd iets fris in haar sound .
Die nummer met W.Jean helaas minder gelukt vergeleken met Hips Don't Lie (maar dat was ook wel te verwachten ).

Men in This Town is toch wel een heel slecht nummer .

avatar van Rich_B
Tja ik weet nog steeds niet heel goed wat ik van dit album moet vinden.
Toen haar single 'She Wolf' Uitkwam, moest ik even wennen maar begon het een lekker nummer te vinden. Toen kwam haar 'Did It Again' Ja die heeft me weer terug laten gaan naar de vertrouwde shakira sound (in mijn ogen) en toen kwam Gypsy, leuk lekker nummertje!
Dat zijn wat mij betreft ook echt de beste liedjes van dit gehele album, Al kan 'Good Stuff' mij ook nog wel bekoren!

avatar van Waste Management
Nummer ''Give It Up to Me (feat. Lil' Wayne)'' is fantastisch

Dit album is naar mijn mening één van de minste albums van Shakira.. Weinig origineel.. en niet verrassend.

Alleen Gypsy (of in spaans Gitana), Good stuff en Mon Amour zijn te pruimen. Dit album is rete commercieel.

avatar van MIAB

11. Años Luz (3:43) --- 3,5
12. Loba (3:10) --- 4,0
13. Give It Up to Me * --- 3,0

avatar van MetalMike
Beter dan ik me herinner, titelnummer is toch een beetje een semi-klassieker geworden... of was het meteen al. "Did It Again" vind ik zelf eigenlijk een veel lekkerder nummer, of ligt me meer (hoewel ik mezelf betrap dat ik "ahooo" loop mee te zingen zonder dat ik het door heb). Zelf geldt voor "Long Time", typisch zo'n album nummer die velen zullen skippen, maar bij mij een favoriet is geworden. "Why Wait" is onweerstaanbaar, vroeger kon ik niet zo goed tegen haar stembuigingen, in dit nummer is het bijna bij elke regel (of halve regel) raak en raar maar waar: ik vind het geen enkele keer hier teveel, sterker nog ik zou het totaal niet willen missen in dit nummer. Het gaat op repeat!
"Spy" is een heel lekker nummer (beetje seventies Disco), enkel de gast die meedoet verpest het voor mij nogal, doodzonde. Mijn absolute favoriet is "Mon Amour", ook die gaat vaak op repeat, het doet me een beetje aan Nina Hagen denken. Een lekkere rocker!
De daaropvolgende 3 uitvoeringen in het Spaans, zijn minstens zo onweerstaanbaar en haar stem kleurt daar heel prachtig bij, wat een geweldige zangeres is het toch. De falsetto's in "Lo Hecho Está Hecho" zijn schitterend, net als haar uithalen. Jezus wat geniet ik van haar zangkunsten!

Moeilijk welk sterrental ik moet geven, ik vind de opvolger eigenlijk een tikkie beter en vooral constanter en die gaf ik er 4, maar ik vind 3.5 eigenlijk weer te weinig, daarvoor is de plaat is eigenlijk te goed. Ik laat het anders maar even zo.

avatar van MetalMike
Zojuist de Spaanstalige release eens aangezet, kwaliteit overheerst toch over het algemeen. Dus 4 sterren is zeker wel verdiend. Staat echt geen slecht nummer op, plus er zijn wel echte uitschieters. "Men in This Town" is toch ook wel echt lekker hoor.