Terror - Lowest of the Low (2003)

Punk
Label: Bridge Nine

1. Better Off Without You (2:04)
  2. Don't Need Your Help (1:46)
  3. Nothing to Me (2:15)
  4. Keep Your Distance (1:26)
  5. Another Face (1:56)
  6. Push It Away (2:20)
  7. Life and Death (0:58)
  8. What Have We Done (1:53)
  9. Lowest of the Low (1:53)
haaaaardcooore! tot op de bodem. hard strak mooi! volgende maand live! kijken dus

avatar van Fza
Fza
"Push it away" blijft hun beste nummer

THIS WORLD WON'T SEE ME DEEAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!! \m/

Fza schreef:
"Push it away" blijft hun beste nummer

THIS WORLD WON'T SEE ME DEEAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!! m/

dit lijkt toch wel wat op metalcore, zoals as i lay dying, parkway drive,...??
of ben ik nu verkeerd?
wat zijn nu de grote verschillen dat deze groep bij "punk" hoort en as i lay dying bij "metal"?

Ik denk omdat Hardcore van de Punk afkomt maargoed de hedendaagse HxC is eerder metal dan punk dus het kan alle kanten op. Hoe dan ook die mensen van MuMe moeten gewoon het woordje Hardcore invoeren

avatar van Fza
Fza
Klopt, hardcore zit tussen het wal en het schip, helemaal sinds metalcore er bij gekomen is. Maar het is ontstaan uit punk dus.

avatar van nuf
nuf
als ze hardcore toevoegen raken er alleen nog meer mensen verward

vervelend om te zeggen dat je "hardcore" luisterd. :{

ik luister deze nu trouwens, klinkt best aardig! cijfer komt eraan.

avatar van Nakur

Klinkt super! Beetje kort? ach

Nakur schreef:
Beste hardcore plaat die ik ken.

Same here. Ik word nu al een paar dagen overrompeld door deze plaat. Sterk en punky tegelijk. Gewoon hardcore!

Plaatje klinkt wel lekker ideaal om eens op te flippen.

Nakur schreef:
Beste hardcore plaat die ik ken.

Blacklisted - Heavier Than Heaven, Lonelier Than God (2008)

bennerd
Argh, wat een bak adrenaline is dit!

Kingsnake
Hardcore heet toch ook oorspronkelijk hardcore punk?
En metalcore is daar weer een variant op.
Evolutie.

avatar van niels94
Lekker dit! Gewoon één brok woede, frustratie maar vooral energie! Lekker om er tussendoor doorheen te knallen.

bennerd
3,5* is te weinig voor deze plaat. Gewoon naar blijven teruggrijpen, Niels. Verslavende plaat en na een tijd besef je hoe belachelijk essentieel deze is.

avatar van niels94
Dat zullen we zien Maar hoe bedoel je 'essentieel'? Dat deze invloedrijk is geweest ofzo?

bennerd
Voor jezelf, niet per se voor hardcore in het algemeen. Al is Terror wel dé toonaangevende hardcoreband van de jaren '00.

bennerd schreef:

Essentieel kent geen gradaties

bennerd

avatar van kobe bryant fan
Lekker bruut plaatje!
Sterke riffs, heerlijke screams en goed drumwerk.

bennerd
Na een goeie vier jaar staat Lowest of the Low nog steeds te boek als een van mijn favoriete platen. Ik denk niet dat er een schijf is waar ik al zo lang zo laaiend enthousiast over ben. En ik kan nog steeds niet goed uitleggen waarom.

avatar van andnino
Als dat moment ooit komt hoor ik het graag, dan waag ik me hier nog eens aan.

avatar van Banjo
Maart 2015 komen ze weer hier heen! in alle (kleine) zalen in Nederland.
Ik ben nu al zenuwachtig voor die pit

avatar van Banjo
umathurman schreef:

En dan maar 2,5 ster geven?

avatar van jordidj1
Jordi's genre-overstijgingen, deel 2:

Zoals te verwachten, tipt bennerd mij een asociaal harde plaat. Niet eentje die je opzet terwijl je roze koeken aan het eten bent met je schoonouders.

Hij ziet dit als zijn bijbel voor de grensverleggende herrie, iets waar ik het alleen maar mee eens kan zijn. 16 minuten lang (kort je zou ook kunnen zeggen, maar in dit geval is het lang) heeft de band de tempoknop continu ingedrukt. Simpele riffs, hels geschreeuw maar tegelijkertijd ook heel punky.

Om een algemener beeld te creëren heb ik ook direct andere albums van ze gecheckt en snap ik waarom juíst deze is getipt. Want al het lawaai dat op de andere platen is te horen, slaat allemaal terug op het debuut. Dan wel agressiever, of wat meer uitgerekt.

Thanks Ben, dit heeft zeker mijn referentiekader aangescherpt. Net als jij weet ik niet zo goed wat ik over deze ruwere bolster moet neerpennen, maar heul vet is het wel. Merkte jij ook, dat na meerdere luisterbeurten dit weg luistert alsof het niets is?

Vier sterren.

avatar van xrockerx
meteen pieken met Todd Jones op de gitaar en erna geen enkele plaat meer zo goed maken als deze

die shows rond deze tijd waren insane in de Goudvishal

avatar van xrockerx
bennerd schreef:

[/overschatting]

essentieel vind ik overdreven...ik vind labelgenoot American Nightmaremeer essentieel in de 00 jaren

bennerd
Appels en peren imo. American Nightmare is minstens even essentieel, maar totaal andere stijl hardcore. Lowest of the Low is mss niet echt essentieel, maar Terror als band sowieso wel.

Ik wacht nog steeds op mijn eigen review van deze plaat.