Perquisite - Carmen van het Noorden (2009)

Score / Hip-Hop
Label: Unexpected

1. Sanguita - Femme Fatale (4:00)

met Turk en Jiggy Djé

2. Niet Jaloers (4:01)

met Sticks, Typhoon en Duvel

3. Nothing to Play With (3:06)
  4. GMB - Dangerous Woman (4:06)

met Sanguita

5. Op Onderzoek (0:57)
  6. Joz' Droom (1:21)
  7. Pete Philly & Perquisite - Eager (3:49)
  8. De Breuk (0:59)
  9. Joz' Flashback (0:26)
  10. Forecast Jah Reign - Pobresa (3:43)
  11. On the Run (1:27)
  12. Pete Philly & Perquisite - Awake (4:44)
  13. Samen Alleen - Alle Remmen Los (2:45)
  14. Hammam (1:48)
  15. Het Carmen Thema - Noodlotsmedley (5:29)

met Duvel

16. Mirrors Don't Lie (3:25)

met Urita

avatar van thomzi50
Paar aardige stukken, maar toch niet echt heel bijzonder dit.

avatar van levenvergeten
Hoe is de track met Duvel, Sticks & Typhoon? Klinkt op papier (ondanks hun onderlinge verschillen) als een leuke combinatie. Film heb ik trouwens gemengde gevoelens over: cliché-onderwerp en saaie trailer. Aan de andere kant doen Tygo Gernandt en Duvel mee, voor wie ik toch respect heb (al staan ze beiden totaal niet garant voor een goede film.)

ik ben vorige week nog naar Pete&Perq in Den Haag geweest, en het blijft een top-artiest. Ik kijk dan ook echt uit naar deze plaat, volgens mij word het echt lekker!. Dangerous Women staat al op youtube,, vind hem echt strak. Denk dat muziek in Carmen redelijk hetzelfde zal zijn

Relax
robbert--6 schreef:
Ik kijk dan ook echt uit naar deze plaat, volgens mij word het echt lekker!.

Stout! Je mag pas stemmen als je het album volledig beluisterd hebt.

dion_odinot
Niet Jaloers staat al op youtube
Nothing to Play With staat al heel lang op de myspace van perq
Dangerous Woman staat ook al een tijdje op youtube
en eager en awake staan ook op pp&p albums.

avatar van thomzi50
levenvergeten schreef:
Hoe is de track met Duvel, Sticks & Typhoon?

Flinke tegenvaller, zal die track niet gauw meer checken. De film vond ik overigens eveneens ronduit bedroevend.

dion_odinot
Ik vind Nothing to play with het beste nummer dat perquisite tot nu toe gemaakt heeft. en ook één van de beste instrumentale hiphop nummers die ik ken.

avatar van djarend
Goede muziek, slapper NL rap

avatar van tovast
had er wat meer van verwacht.
Jiggy en Turk zijn hier ronduit slecht hier.
de instrumentals zijn natuurlijk prima in orde, maar ik ben gewoon te verwend als het om perquisite gaat

avatar van dilladawg
Ik vind het allemaal erg matig, ben ik ook niet zon grote fan van Perquisite.

1,5
neo
Won gisteren het Gouden Kalf voor Beste Muziek.

avatar van Rhythm & Poetry
Perquisite heeft het maken van goede filmmuziek nog niet in de vingers, toch is er nog wel hoop. Zo vind ik de Noodlotsmedley ronduit fantastisch (Duvels bijdrage is daar wel goed, in tegenstelling tot wat hij op Niet Jaloers doet). Nothing to Play With is ook nog een sterk nummer, daarnaast vind ik dat er toch ook veel matige tracks op deze score staan. De gastbijdrages zijn vaak niet al te best (met name de Nederlandstalige rappers zijn bedroevend) en Perquisite weet ook lang niet altijd te boeien. Ik weet gewoon dat hij nog veel beter kan.

djarend schreef:
Goede muziek, slapper NL rap

Er moet ook weer perse "NL" bij he .
Ik heb echt een hekel aan die motie van wantrouwen naar iets wat Nederlands is. (boeit het überhaupt dat het Nederlands is?).

Anyway: ook al gaat de film waarschijnlijk tegen vallen ik ben ook wel benieuwd naar Tygo en Duvel. En ook wel naar de muziek.

Je zou eens een lijst moeten maken van albums die op deze site "on-Nederlands goed" worden genoemd. Kun je makkelijk een top 100 vullen. Waarmee wel bewezen is dat die term nergens op slaat...

Word herman, word..

avatar van Slowgaze
Daar disst Sander je wel even hard hè, Herman?

avatar van Stapler
Hahahah wat een goede grap Slowgaze !

avatar van Rhythm & Poetry
Het is dan ook met name de Nederlandstalige rap op dit album die zo slecht is.

dilladawg schreef:
Ik vind het allemaal erg matig, ben ik ook niet zon grote fan van Perquisite.

Ik ook niet, maar je moet toegeven, voor een Nederlandse film! Dit is ECHT goede muziek, film is ook vet trouwens... Maar das voor moviemeter. Maar damn, ik luister de aankomende maanden weer Perquisite!

avatar van dilladawg
CheckRob schreef:

voor een film is het inderdaad aardig vandaar 3*.

Het valt inderdaad een beetje tegen, zeker na het mooie concert net bijgewoond te hebben.

avatar van MAS
MAS
Grote tegenvaller dit! Vooral Niet Jaloers je zou zeggen dat die 4 artiesten samen een geweldig nummer kunnen maken maar hier laten ze het afweten. De beats zijn verder opzich wel in orde.