AFX - Hangable Auto Bulb EP (1995)

Electronic
Label: Warp

1. Children Talking (5:20)
  2. Hangable Auto Bulb (6:49)
  3. Laughable Butane Bob (2:58)
  4. Bit (0:06)
  5. Custodian Discount (4:28)
  6. Wabby Legs (4:25)
avatar van John Doe
Alles van AFX beluisterd en dit vind ik tot nu toe het beste, enige 4,5* tot nu toe na één keer luisteren al. Elk nummer is sterk. De ietwat snellere IDM wordt tentoon gespreid en daar vind ik Richard toch vaak heel interessant werk in uitbrengen. Het eerste nummer gaat over geprakte aardappelen, zo kennen we 'm.

avatar van John Doe
''Wabby Legs'' bevat lichtelijk wat elementen van ''Bucephalus Bouncing Ball'' die natuurlijk beter is. Dit is wel een kleine voorbode daarvan die ik érg goed vind. Check deze EP uit !

Pas van internet geplukt (slecht hè) maar man man man wat een plaat zeg!
Zeer uitgekiende ritmes, aansprekende baslijnen, de typische RDJ-sound die gelukkig nimmer vervalt in 'art for art's sake', zoals soms nog wel eens het geval is...

Hoogtepunt is wat mij betreft 'Laughable Butane Bob'. Die track heeft echt alles.

Hoop hem ooit nog eens op de kop te kunnen tikken, want er schijnen er maar 3000 van te zijn gemaakt. Heb hem pas nog op eBay zien staan voor een eurootje of 50...

Deze ep is briljant. 10 jaar geleden uitgebracht. Ik zie hier alleen maar reacties uit 2005. Prima, probeer de plaat eens in 1995 te plaatsen. Titeltrack is de top van experiment, duistere drill and bass, wonderschone melodie en eng knisperende trekritmes in één nummer.
Laughable Butane Bob en Children Talking zijn beiden inderdaad ook geniaal. Humor, scherp- en eigenzinnig, energiek, vrolijk.
Niets anders dan een 5 wat deze plaat verdient. Hangable Autobulb 2 trouwens ook. Maar die krijgt een 4.5. Omdat die te kort is.

avatar van Aurum
niet vergeten te stemmen he

avatar van Aurum
17-10-2005: Hangable Auto Bulb CD

link:

avatar van bas
bas
top nummers.

Als die CD er echt aan komt wordt het een blinde koop.