awkward i - I Really Should Whisper (2009)

Folk
Label: Excelsior

1. Rock Stars (3:11)
  2. Sea Life (3:06)
  3. World Well Lost (3:26)
  4. We Come from Far (2:35)
  5. Here All the Time (2:49)
  6. Cytheria Squirts (2:36)
  7. I Really Should Whisper (3:10)
  8. Potentially Sorry (3:34)
  9. Angelica Tells Me (3:23)
  10. Ultimate Excuses (3:40)
  11. I Didn't Know How to Wear My Hair (3:37)
avatar van Sunderland
awkward i is de band van Djurre de Haan die we kennen als basgitarist van Alamo Race Track en David Corel deed vergeten. Hij wordt ondersteund door o.a. Diederik Nomden.

Via MySpace zijn een aantal nummers te horen en dat maakt me nieuwsgierig. Leuke folkachtige plaatjes. Een bezoek aan de cd-presentatie 30 september a.s. waard. Morgenavond te horen op Kink FM btw.

avatar van OmeWillem
Dit is echt een te gek album. Alleen maar goede liedjes. Deze plaat is nu al genomineerd voor mijn jaarlijstje. 4.5*

avatar van OmeWillem
Ik kan er niks aan doen. Ik moet deze plaat wel 5 sterren geven. Elk liedje is gewoonweg briljant. Prachtige teksten en dito arrangementen. Vergelijkingen zijn te maken met folk helden maar je hoort ook veel invloeden terug van Alamo Race Track, de band waar hij bassist David Corel eind 2007 verving. Dit vindt zijn invulling door bijzondere akkoorden en hier en daar een klokkenspel. Al met al bevat dit album heel veel muziek in laagjes en daar val ik nou eenmaal voor. Een debuut van hele grote klasse.

avatar van Sunderland
Ik ben bang dat ik dit ook heel erg mooi ga vinden. De tracks die ik op zijn myspace heb gehoord klinken veelbelovend. Zoek alleen nog een pindakaas om hem rustig te beluisteren.

Mooi zoethoudertje tot aan het nieuwe album van ART.

avatar van blonde redhead
Klonk goed op DWDD wel weer jammer dat het altijd zo kort is binnenkort deze pindakaas maar eens proberen.

avatar van gemaster
Ik zat ook DWDD te kijken en toen zag ik dat violenmeisje die ik al kende van Hospital Bombers. Ook nu gaf ze de band weer een mooi geluid mee. Misschien toch eens opsnorren dit.

Het violenmeisje (Marg Marg van Eenbergen) zat ook al in Seedling.

Ze weet de leuke bands wel uit te pikken...

avatar van OmeWillem
Het hele nummer is nu ook te zien op de site van de wereld draait door. Hij is echt heel goed: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/

herman schreef:
Het violenmeisje (Marg Marg van Eenbergen) zat ook al in Seedling.

Je bedoelt Susanne Linssen, naar ik aanneem.

Yep, Marg was de zangeres. Haal die twee wel vaker door elkaar.

Erg bijzondere plaat. Awkward I, je verwacht er niet veel van, met zo' n aparte hoes en naam. Maar tis een pareltje. Een toppertje in 2009!

avatar van oruiz
funkybunch74 schreef:

hoezo verwachtte je er niet veel van dan ?

Ik snap funkybunch' opmerking wel. Had nog nooit van Awkward I gehoord, ze ook niet bij DWDD gezien en het hoesje is ok, maar zou er in een platenzaak niet uitspringen. Muziek is daarentegen wel echt goed. Niets dat je nog niet hebt gehoord, wel erg goed gedoseerd en gevarieerd van toon.

Een albumpje dat mijn broer me weer eens toeschoof met de woorden 'dit is wel wat voor jou'. De opener klinkt in ieder geval erg goed.

avatar van OmeWillem
Inmiddels zijn er al tenminste 2 nieuwe nummers af voor de nieuwe plaat. Onlangs speelde hij bij Villa VPRO op radio 1, dat is hier terug te luisteren.

avatar van Fabje
Toevallig vandaag bij de mediamarkt gevonden voor 5 euro. Ik had er wel eens van gehoord, maar kon het niet meer plaatsen. Nu weet ik het weer Ben benieuwd!

avatar van OmeWillem
Dan heb je zeker geen kat in de zak gekocht.

Ken de muziek nog niet,

Maar check dit hoesje Foals - Antidotes (2008) zelfde ontwerper?

avatar van Manuel
Wilde net hetzelfde plaatsen! Moest er ook meteen aan denken.

Best leuk album, maar weet niet of ik het nog vaak zal draaien..

avatar van Booyo
Ben ik nou de eerste die Ultimate Excuses als favoriet aanvinkt? Foei. Album vol met pareltjes, maar dat is wel de grootste.