Donald Byrd - Ethiopian Knights (1972)

Jazz / Funk

Groovy

avatar van Minneapolis
Funky

avatar van AOVV
Nou, ik denk dat elk van bovenstaand trefwoord wel op dit album van toepassing is. Jamie is een aardig tussendoortje met een poppy soort van aanstekelijkheid (het deuntje komt me erg bekend voor, maar ik kan het niet helemaal plaatsen), maar het zijn vooral die twee lange tracks die me weten te bekoren. De opener biedt een heerlijk kwartier acid jazz terwijl de afsluiter net wat duisterder en psychedelischer klinkt, Byrd laat zijn trompet heerlijk echoën op die track.

4 sterren

avatar van captain scarlet
Zeer aangenaam verslavend album. Met name beluisterd via de koptelefoon raak ik bij Emperor langzaam maar zeker in 'n soort van natural high waarin tijd en ruimte tijdelijk verdwijnen en ga ik totaal op in de muziek.
Jamie brengt me dan weer even terug in de realiteit.
Voel me daarna bijna gedwongen om de plaat om te draaien om me vervolgens onder te dompelen in het heerlijk funky groovende Little Rasti.