Gridlock - Under (2003)

1. 15 (7:00)
  2. 11 (5:53)
  3. 5-6 (6:07)
avatar van bonothecat
Zijn dit allemaal volledige albums....heb ook nog wel een stapel singles die ik kan toevoegen

avatar van Onderhond
EPs.

edit : Een EP, of een single met minstens 3 verschillende tracks die niet op een "normaal" album van deze artiest staan.

Wat deze dus is.

avatar van Onderhond
Boeiende release dit, al was het enkel omdat ik op deze pagina terechtkom. Klinkt als een zeer interessant project dit, eentje dat het verdient om verder uit te diepen.

In ieder geval, nieuw werk van Gridlock is altijd welgekomen. In hun niche het beste wat er te vinden is, al komt Proem heel dicht in de buurt. Gridlock zit duidelijk nog in de Further sfeer, aangezien de tracks hier ook wel op dat album zouden passen. Voor de fans van de nieuwere Gridlock goed nieuws dus. "15" sets the mood. Overheerlijke waves en zachte ritmes, die zeer Dryftachtig aandoen. Halverwege komt er nog een koddig melodietje bij, en werkt de Gridlock magie op volle toeren. "11" begint wat ritmischer (en het begin is dan ook iets minder), maar wat me wel opvalt is dat wanneer de waves stilletjes het nummer binnensluipen, het effect des te groter is. Die eerste wave klinkt echt als een godsgeschenk en blaast me gewoon omver. Simpele maar prachtige track. "5-6" sluit het EPtje (al veel te snel) af en klinkt net ietsjes ruwer en industriëler (al is het niet veel). Mooie afsluiter van deze EP.

Enige minpunt is dat er te weinig tracks op staan, want verder is het weer prachtige muziek, die de genialiteit van Gridlock alleen maar onderstrepen. "11" is wat mij betreft het toppertje hier. Nu maar eens rondneuzen in de rest van deze reeks. 4.5*

avatar van VanDeGriend
Bizarre release. Precies 311 exemplaren zijn hiervan gemaakt. Hoe ik eraan kom weet ik niet meer maar ben blij dat ik m heb. In de electronicahoek, waar ik verder eerlijk gezegd ook niet zo in thuis ben, ben ik nog niks fraaiers tegengekomen dan Gridlock.

avatar van bas
bas
Het klinkt wat rustiger en georganiseerder dan de albums, met name de laatste, maar de geluiden díé ze gebruiken zijn super, ik vind het meer op Dryft lijken dan op Gridlock. er worden meer waves gebruiken maar zoals onderhond al zegt: ze blazen je omver qua schoonheid en inhoud. Dank Rob, nou heb ik 'm origineel en dat klinkt alijd lekkerder.

avatar van Aurum
Ingetogen release, maar wel flawless om het maar zo te zeggen. 19 minuten warme, beheerste electronica van Gridlock. Zoals OH al aangeeft is de lengte het enige minpunt eigenlijk. Wanneer je net bent ondergedompeld in die geweldige klanken, dan is het alweer afgelopen (maarja veel meer dan 19 minuten passen er ook niet op een mini-cd). Dit draai ik dan ook met gemak 5 keer achter elkaar, omdat het gewoon niet gaat vervelen. Ik verhoog naar 4,5*

PS met dank aan Rob/CDvriend ook origineel in bezit