Edenbridge - LiveEarthDream (2009)

1 stem

Oostenrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Force Within (Intro) (1:08)
  2. Shadowplay (5:24)
  3. Remember Me (3:43)
  4. Undying Devotion (4:36)
  5. Wild Chase (5:47)
  6. Shine (5:17)
  7. Evermore (3:51)
  8. For Your Eyes Only (3:05)
  9. Terra Nova (7:16)
  10. Move Along Home (4:46)
  11. Centennial Legend (5:31)
  12. Paramount (4:33)
  13. Fallen from Grace (5:00)
  14. MyEarthDream (8:54)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit is een uniek live-album van Edenbridge die slechts in een oplage van 1000 stuks gemaakt is en slechts te krijgen is via hun eigen website, wat het voor de echte fans dus eigenlijk wel een must-have maakt. Gelukkig heb ik mijn exemplaar op de kop weten te tikken, tijdens een optreden wat ze onlangs gaven in De Bibelot in Dordrecht.

Edenbridge is live een geweldige band om naar te kijken. Ze komen strak en compact over, waarbij vooral de sensuele podium-presentatie van zangeres Sabine en de gitaar-capriolen van lead-gitarist Lanvall (wat een ongelooflijke haarbos heeft die kerel, zeg!) opvallen. Verbaasd was ik dan ook, dat de zaal nog niet eens half gevuld was. Eén van de conclusies die ik hieruit kan trekken, is dat Edenbridge in Nederland bepaald geen bekende en grote band is. Terwijl de muziek die ze maken toch voor een veel grotere populariteit zou moeten zorgen. Stiekem heb ik dan ook het idee dat deze band in andere landen véél meer aandacht trekt.

Dit live-album is een mooi souvenirtje en is een compilatie van verscheidene live-uitvoeringen van nummers die voornamelijk zijn gespeeld tijdens de tournee ter promotie van het album MyEarthDream.
Knallers zoals het beukende "Shadowplay", "Wild Chase" met zijn combinatie van oosterse- en folk-invloeden, het onvermijdelijke "Shine" en het verpletterende "MyEarthDream" gaan erin als zoete koek.
Kortom: een kwalitatief en uniek live-album van een unieke band!