Lil' Jon & The Eastside Boyz - Crunk Juice (2004)

Label: BME

1. Crunk Juice (0:57)
  2. Get Crunk (4:18)

met Bohagon

3. What You Gon' Do (5:20)

met Lil' Scrappy

4. Real Nigga Roll Call (5:09)

met Ice Cube

5. Bohagon's Phone Call (1:22)

met Bohagon

8. E-40 Choppin' (0:41)

met E-40

9. White Meat (4:48)

met 8Ball & MJG

10. Stop Fuckin Wit Me (5:59)
  11. Chris Rock Let's Be Friends (0:10)

met Chris Rock

12. Lovers and Friends (4:21)

met Usher en Ludacris

13. One Night Stand (4:33)

met Oobie

14. Aww Skeet Skeet (4:45)

met DJ Flexx

15. Chris Rock in da Club (0:27)

16. In da Club (4:30)

met R. Kelly en Ludacris

17. Bitches Ain't Shit (4:36)

met Snoop Dogg, Nate Dogg, Suga Free en Oobie

18. Chris Rock Get Lower (0:33)

met Chris Rock

19. Stick That Thang Out (3:55)

met Ying Yang Twins en Pharrell Williams

20. Grand Finale (6:47)

met Bun B, Jadakiss, T.I., Nas en Ice Cube

avatar van T.O.
Die Lil Jon en zijn hele 'crunk' gebeuren is wel populair tegenwoordig. Heb nog niet echt kunnen begrijpen waarom.

avatar van BoordAppel
Nee ik ook niet. In de VS is hij al jaren enorm populair. Zijn nummers zijn vaak ook wel erg makkelijk geproduceerd maar op feestjes kan het geen kwaad, mits in kleine hoeveelheden.

avatar van snoopy
yeaaaaaaaaaaaaaaaaah

Versta wel een beetje de hype in de US rond het crunk - gedoe .... Als je wat houdt van power-schreeuw-rap is lil jon je man , producties zijn moddervet. Ice cube is vrij dope bij real nigga roll call. Puur club - party - hiphop natuurlijk.

[email protected] schreef:

word

avatar van MJ_DA_MAN
goede beats, oa Roll Call, maar lil jon vernaaid met zijn verschrikkelijke teksten bijna al de tracks, zoals het refrein in roll call (motherfuck that nigga motherfuck that bitch), wat een lyric niveau

MJ_DA_MAN schreef:

I Totally Agree.

Doet het wel goed in de clubs, maar inderdaad vooral vanwege de beats.

1,0
Veel zinloos en scheldend geschreeuw. Meestal goede beats, tja.

Beats wel lekker, maar wat ze der over schreeuwen is gewoon t-r-o-e-p meer kan ik der nit van maken. Zoals het liedje What U Gon Do (ft. Lil Scrappy). Tijdens het refrein een lekker beat maar dan de tekst en stem der over slaat nergens op, what u gon do SHIT blabla. Alleen al hoe hij het liedje begint met ze what, what. Veel gasten op het album maar dat blijkt niet altijd wat te zeggen.

Relax
Dit is echt een feest album, 3.0
Lekkere beats, geschreeuw hoord bij refreinen.... is niet altijd.
Maakt niet zoveel uit die geschreeuw, zo hard schreeuwd hij niet.
Als ik erover zou schreeuwen dan pas was het ernstig

|Joël|
Ja het geschreeuw hoord gewoon bij Lil' Jon
What U Gon' Do en Real Nigga Roll Call zijn de beste nummers op het album.

begrijp me niet verkeerd maar ik geef 4* alleen om de beats

Ik vind dit album niet veel, leuk voor op een feest, maar dan heb je het gehad, ook die love songs, passen eigenlijk niet bij lil jon als je het mij vraagt, om die Skit van Chris Rock (lets be friends) heb ik me kapot gelachen. Dit album krijg gwn een 2.. Real Nigga Roll Call, Lees die lyrics maar eens, dan verander je snel van mening... hoevaak in dat nummer N""" wordt gezegd, overstijgt alle proporties..

|Joël|
C Changes schreef:
Je moet die teksten ook niet heel serieus nemen, net als zijn geschreeuw

avatar van Sig Ramsmouth
Geniaal album.

avatar van thomzi50
Who the fuck is that? It's Ice Cube motherfucka
He's a maniac, no I'ma fool motherfucka
Old school motherfucka, blow through a motherfucka
What you heard about a nigga so true motherfucka
See I'm ugly and prettay, I'm polished and grittay
Shoot better than that nigga that tried to kill 50
See, niggaz get shittay when I come to their cittay
When I hit the spot that bitch they like -- she cummin' with me

Moet elke keer weer lachen als ik Cube dit op een aparte manier hoor rappen in het slotnummer.

1,0
Doelloes geschreeuw en gescheld, dat is dit album. Sommige beats en gastoptredens zijn wel oké, maar dat geschreeuw en geblér irriteert ongelooflijk.

1 ster.

avatar van snoopy
Lil Jon lijkt op een muppet pop echt waar .

avatar van TheFunkyM
een 0,5 als je het puur bekijkt naar de teksten en het geschreeuw..
Maar in een club is zo'n nummer tussen door.. of een paar achter elkaar met een Urban Nightje toch erg relaxxx
Ik vind het album ook chill als je hem opzet voor het uitgaan...

net geen voldoende

Maarten||
snoopy schreef:
yeaaaaaaaaaaaaaaaaah

Nee.

Get Crunk is en blijft een geweldig nummer, dus ik had ook maar eventjes dit album eens beluisterd. Het album viel best mee, lekkere beats, enkel de teksten van Lil Jon laten soms te wensen over, toch een leuk album, enkel verstand op nul proberen te zetten, dan is Crunk Juice zonder twijfel een leuk album dat best te pruimen is!
Cijfer: 3,0*!

Mr_White
Muziek puur om op los te gaan en als je dat onthoudt, is dit gewoon een lekker album. Op dit album staan iets teveel lamme R&B-nummers maar de gastoptredens maken veel goed (Grand Finale is een hoogtepunt) en de Rick Rubin productie op Stop Fuckin' With Me te briljant voor woorden.

avatar van Kill_illuminati

Aahahahahaha

Great .

avatar van SvV
SvV
Standaard Lil Jon album. Veel clubnummers en aardig om te luisteren onder bepaalde omstandigheden. Vergelijkbaar met zijn vorige album Kings of Crunk. Opbouw ook redelijk vergelijkbaar, het begint met de beste tracks (What You Gonna Do en Roll Call), daarna wordt het toch wel wat eentonig en matig vind ik.

avatar van Weirdo Wizzy
Ik vind het gemiddelde vrij hoog bij dit album. Ik bedoel: kom op zeg, dit is toch ontzettend slechte muziek. Heel af en toe (maar dan ook echt heel af en toe) zet ik even Roll Call op als ik wat aggressiefs wil horen want dat is nog het minst slechte nummer. Geschreeuw en gescheld over de meest eentonige beats is dit. En meer ook zeker niet! 0,5 ster

avatar van MAS
MAS
Het album heeft een sterk begin met Get Crunk, What You Gon' Do en Real Nigga Roll Call, maar niet lang daarna slaat de verveling toe. Helaas is het grootste manko op dit album het geschreeuw van Lil Jon zelf. Dit begint al snel te irriteren en staat soms in een vreselijk contrast met de featurings, zoals bijvoorbeeld bij het nummer met R&B zangers Oobie. Naarmate het album vordert weten alleen nog de nummers met Ludacris voor een kleine opleving te zorgen, maar over het algemeen is het geen al te best album van de King of Crunk.

avatar van MJ_DA_MAN
Natuurlijk achterhaalde hiphop, en nu ik zelf ook produceer hoor je pas écht hoe beperkt de producties zijn van (o.a.) deze hiphoptak uit deze periode. Beats die je letterlijk binnen vijf minuten in FL Studio in elkaar zet. Toegegeven, ik ben zelf niet kapot van de hedendaagse modernere hiphop sound, maar qua professionaliteit etc. is het iig vooruit gegaan (qua producties was de periode rondom de eeuwenwisseling namelijk een stap) en kom je dit soort muziek eigenlijk niet meer tegen.

Neemt niet weg dat het nog best vermakelijk is, hoor. Stukje nostalgie ook natuurlijk.