Lynyrd Skynyrd - Authorized Bootleg: Live at Winterland - San Francisco Mar. 07 1976 (2009)

Label: Geffen

1. Cry for the Bad Man (5:41)
  2. Saturday Night Special (5:35)
  3. Searchin' (4:02)
  4. I Got the Same Old Blues (4:26)
  5. Gimme Back My Bullets (4:13)
  6. Tuesday's Gone (7:52)
  7. The Needle and the Spoon (4:47)
  8. Gimme Three Steps / Call Me the Breeze (10:08)
  9. Sweet Home Alabama (7:13)
  10. Free Bird (12:48)
Kingsnake
Ja, dit is nog eens goed nieuws.

De huidige Lynyrd Skynyrd glijdt af richting een bejaardencircusjositband.

Maar dit is gewoon een uur durende live-opname uit de hoogtijdagen.
Goede geluidskwaliteit en een aantal songs die niet op One More From the Road staan (Cry for the Bad Man en Same Old Blues)

De reacties op amazon.com zijn lovend. Ik heb 'm wel al binnen maar nog niet beluisterd.

hebben hebben hebben hebben

avatar van jeroenheinz
Shit zie deze plaat nu pas, lijkt me een uitermate geschikt kerstkado

Kingsnake
Deze official bootleg is beter dan die ander, die net uit is. Omdat het concert in zn compleetheid er opstaat.

jeroenheinz schreef:
Shit zie deze plaat nu pas, lijkt me een uitermate geschikt kerstkado

uiteraard

zal s ff wat onderzoek doen op oa Amazon.com B)

avatar van jeroenheinz
Vandaag aangeschaft samen met de deluxe editie van Gimme back my bullets. Hij haalt het niet bij het niveau van One more from the road, wat deels komt door de kwaliteit van de opname. Toch is het nog een geweldig livealbum van een geniale band.. 4* met mogelijkheid naar meer.

avatar van Ampivinni
na maandag voor de eerste keer gehoord te hebben tch maar s een stem uitbrengen

avatar van metalfist
Een paar dagen geleden kreeg ik opeens het idee "ik ga nog eens wat naar Lynyrd Skynyrd luisteren!" in mijn hoofd. Vraag me niet waarom, want de tijd dat ik deze Southern rockers op handen droeg ligt al een tijdje achter mij, maar het is wel zo dat ik de laatste tijd aan een herwaardering van hun oeuvre bezig ben. Ik had echter deze keer geen zin in een studioalbum en One More from the Road ken ik al redelijk hard vanbuiten, dus ik was blij dat ik opeens deze Authorized Bootleg: Live at Winterland - San Francisco Mar. 07 1976 tegenkwam. Shows in Winterland zijn altijd de moeite (al spreekt hier vooral de Grateful Dead liefhebber), maar qua setlist zag ik hier al wel een aantal leuke dingen tussen staan. Zo'n Cry for the Bad Man staat bijvoorbeeld niet op One More from the Road en blijft wel gewoon een steengoed nummer. Het is dan ook nog eens een concert uit de meest gelauwerde bezetting van de band (met The Honkettes als backing vocals, altijd wel een meerwaarde) en hoewel dit concert met een uurtje aan de redelijk korte kant is, is het wel van de eerste tot de laatste seconde genieten. Fijne ode ook aan Duane Allman tijdens Free Bird (onvermijdelijk als afsluiter/encore) wanneer Ronnie Van Zant tijdens de solo aangeeft "play it for Duane Allman and play it good". Het is me niet helemaal duidelijk waarom net dit moment wordt uitgekozen om Allman te eren, maar bon: dat maakt eigenlijk allemaal weinig uit. Je hoort in ieder geval een band die lekker strak staat te spelen en over de gehele lijn overtuigt. Het blijft een luguber beeld dat je weet dat anderhalf jaar later een groot deel van de band zou komen te overlijden in een vliegtuigcrash, maar dat neemt niet weg dat dit een erg genietbaar concert is.

avatar van Mssr Renard
metalfist schreef:

Ook al was het nooit echt de bedoeling geweest, toen het nummer totstand kwam, maar uiteindelijk is het nummer altijd al tijdens concerten opgedragen aan Duane (en ook wel Berry Oakley). Tegenwoordig is het opgedragen aan elke muzikant die is overleden. Maar als luisteraar mag je zelf weten wat je met de song doet. Het is wel een lijflied van me, en heb het ook getattoeerd staan.

avatar van metalfist
Huh, dat is me nooit eerder opgevallen bij andere uitvoeringen. Tof om te weten!