The Pains of Being Pure at Heart - Higher Than the Stars (2009)

Label: Slumberland

1. Higher Than the Stars (3:49)
  2. 103 (2:03)
  3. Falling Over (3:11)
  4. Twins (3:17)
  5. Higher Than the Stars [Saint Etienne Visits Lord Spank Mix] (6:47)
avatar van de_nis_
Die stem de sound, ik krijg veel associaties met Morrissey, The Smiths.

Gimme a break....

avatar van de_nis_
En na de pauze?

boomkat

de_nis_ schreef:
Die stem de sound, ik krijg veel associaties met Morrissey, The Smiths.

Bij Falling Over zeker ja.

Hele sterke EP, doet qua niveau niks onder voor de LP.

Nihilisme
Mee eens. Zelfs die remix is bijzonder goed geslaagd. En inderdaad wel een beetje Smithsy!

Nu alweer een nieuwe EP van de band met één van de mooiste namen die ik ken

Ik had er bij deze gasten niet vreemd van opgekeken als ze voorgoed verdwenen in de ruis na een enkel leuk shoegaze album. Blijkbaar hebben de lui andere plannen!

Zeer leuk EP'tje! Ik hoor nauwelijks nieuwe ideeën maar de geplaveide weg bevalt me goed. Van dit soort dromerige tienermuziek krijg ik nooit genoeg (ook al nieuwgewassen twintiger niet!).

avatar van remmer
Sterke ep.

Ik vind zelfs dat ze hiermee de criticasters (die leven om hypes kapot te maken), die beweerden dat ze louter aan copy-paste doen, lik op stuk geven. Er is nog altijd die verknipte jaren-80-sound, maar nu komen de songs meer op de voorgrond. The Pains Of Being Pure At Heart moet het niet louter meer van hun sound hebben. Meer nog: ze kunnen zelfs zonder, want in die remix is er niets meer te horen van The Smiths of MBV, maar de song zelf blijft intact (en goed!).

Ik kijk alvast uit naar hun volgende werk.

boomkat
Remix is zeer geslaagd ja.

avatar van Urbanoetang
Hoes ziet er iig al beter uit. Verschilt dus niet echt van het album dat eerder dit jaar verscheen? Zo niet, dan pas ik liever.

avatar van OmeWillem
Falling Down lijkt ook wel een beetje op Bowie.

Oh my, wat een heerlijk album!!

Ben me wat meer aan het verdiepen in het shoegaze/dreampop genre, maar ik ben nog niet echt bands tegengekomen, die zo uplifting klinken als het nummer 'Higher Than The Stars', wel veel noise, erg leuk, maar ik zoek wat meer 'uplifiting' muziek als jullie begrijpen wat ik bedoel, iemand tips?

Woutt
Ride heeft genoeg 'uplifting' nummers. Check bv. Twisterella van ze maar even. Ook The Jesus & Mary Chain hebben genoeg van dat soort. Beide bands hebben fijne, catchy nummers maar toch met genoeg body. Zoek ze even op!

avatar van itchy
undeclinable schreef:

De Sunny Sundae Smile EP van My Bloody Valentine.

Woutt
Die is inderdaad ook erg fijn! De EP You Made Me Realise voldoet ook aan de omschrijving.

Inderdaad de vroege EP's van MBV die klinken enorm veel zoals Pains, of beter gezegd, Pains klinkt enorm veel als de vroege MBV