Corbelijn - Corbelijn (2009)

Label: Dying Giraffe

1. Becoming Time (2:34)
  2. Blackboxes in Your Mindfield (4:14)
  3. Down Here (4:35)
  4. So Strange (3:47)
  5. Small Suzette (2:03)
  6. On the Ball (4:13)
  7. Spaceball and Quick Delight (2:15)
  8. Silly Cries by Silly Men (3:17)
  9. Madeline's Riddle (3:34)
  10. Sunny Park Afternoon (3:11)
avatar van harencoor
Mooi herfstig plaatje.

Corbelijn is een Delfts trio die al van 2004 muziekmaken. Bij de Plaatboef lag de cd voor een euro dus maar meegenomen. En ik moet zeggen, geen enkele spijt. Het is een wat melancholische, herfstachtige plaat. Een recensent vergelijkt het met Damien O, enkel deze Ier zit meer in de folk hoek en dit meer in de pop. Maar bij beiden gaat het om intieme nummers met minimale , maar doeltreffende begeleiding en een dikke laag melancholiek met toch een straaltje hoop. Verder heeft de zanger Jean-Marie Tournier een indrukwekkende stem, zou ook goed passen bij een rockgroep en heeft de intensiteit van de zanger van the Editors.
Het zijn stuk voor stuk mooie nummers van Jean Marie Tournier, Ron Valeri en Norbert de Jong. De cd is ook redelijk goed ontvangen, maar een vervolg is volgens mij tot nu toe uitgebleven. Dat is jammer, ik zou graag nog meer van deze veelbelovende band horen.

Even op internet gezocht, Corbelijn bestaat niet meer. Jammer...
Ron Valeri is nu bezig met een folk duo, samen met Rieneke Batelaan vormen ze Nancy Brick. Hebben ook een ttelloze cd op de markt gebracht (producer Frank Hagenaars, zelfde als van Corbelijn, Johan etc) en Nancy Brick staat ook op Music Meter. Redelijk wat commentaar daarbij. Moet toch kijken of ik de cd (of vinyl) daarvan aanschaf.