Knalpot - Serious Outtakes (2009)

Electronic / Rock
Label: Eat Concrete

1. Casio Halbzeit
  2. AV2
  3. Stolpernova
  4. H.E.L.
  5. Indorock
  6. AV1
Sluit een gitaar aan op een (Casio) synth, gooi nog een tiental andere loops en effecten bij en je hebt 1 helft knalpot. Zet ernaast een strak meppende drummer, die het geheel nog wel eens een jazzy tintje wil geven, maar er ook niet voor terug schrikt om lekker van zich af te meppen.

Electronisch aandoende noise rock, met (free) jazzy invloeden, zo even kort door de bocht. Als je bedenkt dat dit allemaal van een duo konmt, erg knap en apart gedaan.

Ik stem niet, aangezien ik een album genaamd Unoffical LP heb uit 2008, in plaats van deze. Dit album nog niet kunnen pindakazen. Kopen zou waarschijnlijk geen kwaad kunnen ook, maja.

free jazz noise
innovatief, uitdagend en onwijs gestoord af en toe
samen met the mirror conspiracy en new earth group een vrije beweging anno 2009/2010

avatar van essence
Strak drumwerk tegenover speelse electronica. Ze doen mij wat aan I Love Sarah denken. (maar die zijn absurder).
Goede cd, maar misschien iets te eentonig naar geluid toe. Alle nummers klinken een beetje hetzelfde en gebruiken ook dikwijls dezelfde geluidjes.

avatar van gukker
Echt geweldig dit. Zo'n unieke sound neer zetten terwijl veel andere bands elkaar alleen maar na-apen vind ik erg knap. En dat met z'n tweeën! De tweede EP Sauce vind ik zelf wel iets betere omdat daar iets meer melodie in zit, maar petje af voor deze twee heren!