Cormega - Legal Hustle (2004)

Label: Koch

11. Deep Blue Sea (4:23)

met Kurupt en Jayo Felony

12. More Crime (4:23)

met The Jacka

13. Monster's Ball (3:32)

met Banger, Lake en Main O

14. Redemption (3:37)

met AZ

15. Respect Me (3:37)

met Dona

16. Sugar Ray and Hearns (1:54)

met Large Professor

17. The Machine (3:14)

met Dona

Fantastisch album , niet al te voorspelbare maar warme producties en beats ... met als simpele hoogtepunt "Beautiful Mind". Als mc zijnde kan deze heer zich zeker meten met z'n vroegere rivaal Nas.

avatar van Gyzzz
Er staan zeker goede nummers op, maar dit is toch echt Cormega's minste. Te veel gastoptredens, wat erg jammer is omdat Cormega met groot gemak een album in z'n eentje kan dragen. En er zijn enkele missers: Stay Up is een walgelijk wanproduct, werkelijk een dramatisch zangeresje, slappe beat en slappe Cormega. Ook Deep Blue Sea heeft een veel te standaard beat en is niets bijzonders.

Toch staan er ook weer erg goede nummers op zoals we van Cormega gewend zijn, met als hoogtepunt inderdaad Beautiful Mind.

Cormega kan zich inderdaad gemakkelijk meten met Nas, maar dan wel op basis van zijn eerste 2 albums. Dit is veel te wisselvallig, teveel gastartiesten en enkele erg vervelende missers.
Toch ook weer enkele toppers en de bijzonder goede flow van Cormega die dit een 3,5* maken.

Ja goede cd is dit zeker, ondanks de hierboven ook al vermeld is, de vele gast optredens.
Tony Montana vind ik een nice track maar ik vind ook 'Beautiful Mind' de highlight van de cd.
Lekkere piano met een beat.

avatar van FunkyMonk
Is idd het beste nummer hier. 1 van zijn beste nummers trouwens.

Dat piano stukje van 'Beautiful Mind' is afkomstig van Mary J. Blige.

Royce da 5'9" heeft deze melodie ook gebruikt, is ook wel een tof nummer geworden (T.O.D.A.Y.), maar meer met een mainstream sound.

Ik weet niet welke versie ik beter vind!

avatar van FunkyMonk
Lyrical schreef:
Dat piano stukje van 'Beautiful Mind' is afkomstig van Mary J. Blige.

Ja? Ik ken het van Intelligent Hoodlum (Grand Groove).

avatar van hiphopisntdead
ik herken het er niet in

|Joël|
Lyrical schreef:
Dat piano stukje van 'Beautiful Mind' is afkomstig van...
Isaac Hayes natuurlijk! Prachtig nummer overigens.

avatar van V.B.
beanie sigel heeft diezelfde sample ook gebruikt.. vrij populaire sample dus.

avatar van Nr.4
Lekkere plaat, niets meer of minder. Stemgeluid van Cormega vind ik erg prettig altijd.