Ome Henk - De Spannende Verhalen van Ome Henk (1991)

Label: CNR

1. Introductie (2:15)
  2. Olee Olee Sinterklaas Is Here to Stay (6:02)
  3. Met Meneer van Hooydonk Naar de Dierentuin (9:14)
  4. Ik Ben Verkouwe! (3:54)
  5. Ans & Pietje (7:50)
  6. Arie de Beuker Spreekt Tot U (1:55)
  7. Zure Regen (5:35)
  8. Peter en de Wolf (4:29)
  9. Het Is Weer Kerstfeest Dit Jaar (3:50)
  10. De Verjaardag van Ome Henk (6:57)
neo
Dit is dus spoken word. Ik weet niet ofzo iets er op mocht? In ieder geval ik ken de cd wel

avatar van T.O.
neo schreef:

Dit is dus spoken word.

Dat vind ik wel een erg deftige benaming voor Ome Henk

Maar goed, weet ook niet of het wel op de site kan.

avatar van gemaster
Op de volgende cd staat 'Arie de Beuker zingt tot u'. Dat is toch wel degelijk muziek.

avatar van Jordy
"Ik ben verkouden" op deze cd ook.

avatar van titan
titan (crew)
Evenals "Olee Olee Sinterklaas Is Here to Stay".

avatar van starbright boy
Die laatste is zelfs een van (uit mijn hoofd) 3 sinterklaasnummers die de top 40 hebben gehaald. Wellicht dat ik iets echt ouds vergeet.

Popquizvraag: Noem de andere 2....

SelmaDuim
Sinterklaas Wie Kent Hem Niet van Het Goede Doel en Ik Ben Toch Zeker Sinterklaas Niet van Kinderen voor Kinderen?

avatar van gemaster
Was dat niet gewoon Henk Temming ipv het Goede Doel?

avatar van gemaster
'Zure regen' is trouwens ook een liedje. Als ik me het goed herinner zelfs een medley.

avatar van starbright boy
SelmaDuim schreef:

Ja, al is Sinterklaas wie kent hem niet uitgebracht als Henk en Henk.

avatar van Nicolage Rico
Haha, lachen dat deze cd op deze site staat. Als kind deden we Ome Henk zelfs na op een casette-recorder.. En we speelden zelfs "het grote Ome Henk-spel". Maar goed, dit is echt iets voor kinderen.

Nu vind ik het zó flauw dat ik bijna niet kan begrijpen dat ik het ooit leuk gevonden heb.

avatar van gemaster
Man, het Grote Ome Henk Spel is superwreed! Fleps Flappentap en leuke opdrachten zoals 'Schuif het raam open en roep zo hard als je kunt: Stelletje halleve zolen!'.

avatar van Mart
Jeugdsentiment voor mij. Dit is één van de weinige Ome Henk CD's waar meer verhaaltjes dan liedjes opstaan. Ome Henk klinkt hier heel anders dan op latere CD's. De humor mag dan wel flauw zijn, ik vind en blijf het grappig vinden. Mijn favoriete tracks zijn Olee Olee Sinterklaas is here to stay, Met Meneer van Hooydonk Naar de Dierentuin en Zure Regen.

3* (het is geen toppertje, maar wel leuk om eens in de zoveel tijd te beluisteren)

gemaster schreef:

Wij maakten toen zelf kaartjes met opdrachten.... Dat werd af en toe iets te gek........

Mart schreef:

Neuh, ik kan hier niet meer naar luisteren...

avatar van avdj
De echte classics als Mambo nr. 6 moesten nog komen...

avatar van Nicolage Rico
Of "Op de Camping". Dat is één van hun grootste hits, volgens mij.

avatar van Kos
Kos
Dat mensen dit serieus ooit leuk hebben gevonden .

Kos schreef:
Dat mensen dit serieus ooit leuk hebben gevonden .

Waarom niet als 10-jarig jongetje? Jij luisterde zeker naar Bach, Mozart en Vivaldi?

avatar van Kos
Kos
Nee, maar hier al helemaal niet naar.

neo
Toendertijd luisterde ik dit naast serieuze filmmuziek. Dus ik zie het probleem niet. Onzin kan ook leuk zijn, voorals al je jonger bent.

avatar van gemaster
Ik vind het soms nog steeds leuk.

avatar van sinterklaas
Grappig plaatje dat echt de omgekeerde wereld laat zien.
Er word ook lekker veel in gebeukt, gevloekt en geramt en elk nummer eindigt met een explosie.

Gewoon leuk.

AFTP
Ik vond dit vroeger best grof en niet leuk

Demon99
Ik ben verkouwe was altijd heerlijk!

avatar van KILLERBEE99
Ik Ben Verkouwe!

avatar van Nakur
jeugdcement

avatar van Shelter
ik kwam toevallig achter dat dit op musicmeter stond..weinig muziek aan zou ik zeggen maar goed. Jeugdsentiment! Volgens mij is dit alleen maar leuk als je nog pubert...