Beth Hart - Screamin' for My Supper (1999)

Label: Atlantic

1. Just a Little Hole (5:16)
  2. Delicious Surprise (3:48)
  3. L a Song (Out of This Town) (3:56)
  4. Is That Too Much to Ask (3:32)
  5. By Her (4:09)
  6. Get Your Shit Together (4:42)
  7. Stay (4:49)
  8. G O P (4:01)
  9. Skin (5:01)
  10. Girls Say (3:45)
  11. Sky Is Falling (4:35)
  12. Mama (4:28)
  13. Favorite Things (9:02)
avatar van J.Bell
Een mooie plaat, "Get your shit together" is echt een toppertje.

1,5
Ik vind haar stembeheersing in Mama zeer mooi, verder is LA Song best een leuk radiohitje (heeft zelfs nog in de top 40 gestaan als ik het goed heb) en Get Your Shit Together is ook best leuk inderdaad..

avatar van Nubis
Hele goede plaat! Ik vind ze (bijna) allemaal erg mooi, en die stem... wow!

Beth in topvorm, geweldige nummers zoals Mama, La Song, House of Sin, Sky is Falling en Favorite Things. Helemaal goed!

avatar van musicfriek
Zie deze zangeres maar als Alanis Morrissette, maar dan 10 keer beter. Delicious Surprise is echt heerlijk plaatje!

avatar van bertus99
Ja, vind dit ook een heel leuke afwisselende plaat. Draaide hem vaak op de MP3. Geeft goeie energie. Veel beter dan wat ze daarna maakte, met name Leave the light on viel me tegen

avatar van MusicFreak
Get your shit together!!!haha
geweldig nummer om even los te gaan. En die stem, geweldig!

avatar van principal2000
Rauwe shit met gevoelige kanten. Het album hierna (Leave The Light On) blijft toch mijn favoriet, maar ik doe ze het liefst beide in mijn cd-wisselaar. Als je dit album leuk vind en niks tegen lichte gospelinvloeden hebt, moet je de opvolger zeker beluisteren.

avatar van the sm
rauw ,gevoelig, rock ,gospel,reincarnatie van janis.
lady you stole my heart forever.
thanks for your soul.
its pure................

JolkiPalki
musicfriek schreef:

Hier en daar doet ze me inderdaad wel aan haar denken. Ook qua stemgeluid. Overigens niet negatief bedoeld hoor want ik kan van AM ook erg genieten.

avatar van Nubis
Na al die jaren geef ik het nu dan eindelijk toch maar de volle 5 sterren. Geweldige plaat! Werkelijk stuk voor stuk topnummers.

Na Leaving The Light On, die ik al kende, en My California beluisterd te hebben en waar ik zwaar ondruk van ben, ben ik maar eens verder gaan kijken naar haar discografie. Op dit album zingt ze alle ellende, verdriet en misere over haar drank- en drugsverslaving af. Na één luisterbeurt ben ik diep onder de indruk van dit album. Eén luisterbeurt is natuurlijk niet genoeg en ik moet zeggen dat ik helemaal in de ban van Beth. Wat een mooie teksten, wat een emotie in haar muziek en een ongeëvenaarde stem. Vooral Mama maakt een diepe indruk op mij. Geweldig album!!!

Weer ff aangezet! Dit is toch wel 1 van d'r best geproduceerde albums! Heerlijk, vergeet de prachtige hidden track House Of Sin niet!!!!

TimZor
Door deze cd heb ik haar leren kennen en blijft ook een van mijn favo's cds

avatar van Ronald5150
Met "Screamin’ for My Supper" breekt Beth Hart enigszins door. De single "L.A. Song (Out of this Town)" wordt een bescheiden hit. Toch is dat nummer zeker niet het sterkste liedje van "Screamin’ for my Supper”. Met haar prachtige, rauwe, ruige, maar tegelijkertijd ook breekbare stem steelt Beth Hart de show. Vooral in de uptempo liedjes en ballads maakt ze diepe indruk. Toch zijn er ook wat liedjes die er een beetje tussenin vallen. Vocaal uiteraard niet slecht, maar ik vind ze er niet bovenuit steken. Haar teksten zijn persoonlijk en vooral door de manier waarop ze zingt komen ze aan. "Screamin’ for My Supper" is een prima album. Niet alle liedjes zijn even sterk, maar haar vocale prestatie des te meer. Persoonlijk hou ik meer van de Beth Hart die zich richt op de blues en soul, maar van haar vroegere albums is dit zeker eentje die meer dan de moeite waard is (de anderen overigens ook hoor).