The Doors - Alive She Cried (1983)

Label: Elektra

1. Gloria (6:18)
  2. Light My Fire (9:49)
  3. You Make Me Real (3:04)
  4. Texas Radio and the Big Beat (1:52)
  5. Love Me Two Times (3:17)
  6. Little Red Rooster (7:05)
  7. Moonlight Drive (5:32)
avatar van gijs van e.
Mooi Album maar je kan beter In Concert kopen. Daar staat dit album op gemengd met Absolutely Live en met nog een paar live tracks. Dat is een groots album. oh ja, en DOORS FOREVER!!!

Stijn_Slayer
Dat is inderdaad een betere optie. Ik vind Alive She Cried overigens wel beter dan Absolutely Live. Deze versie van Light My Fire is geweldig. Daarnaast is Gloria natuurlijk leuk, en You Make Me Real en Love Me Two Times worden goed uitgevoerd.

poontan64
3 sterren, maar de gemanipuleerde live-versies Light My Fire en Moonlight Drive verdienen een 5! Thanks to Paul Rothchild!!!

sugartummy
gijs heeft gelijk, maar het gaat hier om dit album. de beste uitvoering van light my fire die ik ken.een lekkere gloria, little red rooster klinkt stukken beter dan die van the stones .en ook de rest is goed.

avatar van lennon
Zijn dit dezelfde opname als die op The Doors - Absolutely Live (1970) , want als ik het zo hoor lijkt het er wel op... In ieder geval Gloria!

avatar van Droombolus
Nope. Dit is een aanvulling op Absolutely Live. Alle tracks van die 2 zijn samen op de In Concert 2CD terechtgekomen.

avatar van rider on the storm
Uitgebracht in ‘83 was dit ook weer een cadeautje voor mij. Een prachtig live album vol Doors klassiekers en een tweetal fraaie covers (Gloria en Little red Rooster). Gloria die zeer creatief wordt “verdoorsd”. Haar leeftijd en naam is voldoende, nu kennen we elkaar beter, om over te gaan tot het liefdesspel. Little red Rooster in een smerig vuige bewerking. Ik hou ervan.

Verder de Doors klassiekers Light my Fire, You make me real, Texas Radio, Love me two times en Moonlight Drive.

Kortom een geweldig live album met als enig puntje van kritiek dat de plaat aan de korte kant is.

Toen ik de lp kocht in 83 smaakte het naar meer en dat doet het nu nog steeds.