Tegan and Sara - Sainthood (2009)

Canada

6. The Cure (3:22)
  7. Northshore (2:05)
  8. Night Watch (2:33)
  9. Alligator (2:43)
  10. Paperback Head (2:39)
  11. The Ocean (3:06)
  12. Sentimental Tune (3:23)
  13. Someday (2:58)
  14. Wrists * (2:48)
  15. Light Up * (2:29)
  16. It Was Midnight [iTunes Preorder Edition] * (2:03)
De naam Tegan and Sara komt regelmatig op mijn pad. Telkens weer duikt de naam van dit duo op bij mensen wiens smaak ik wel weet te waarderen.
Al een paar keer wilde ik er aan gaan beginnen maar dan haakte ik snel ook weer af. Iets te pieperige meiskes waar ik niet zo veel mee heb (CocoRosie is ook zo'n duo waar veel smaakgenoten mee weglopen en waar ik niet veel mee kan).
Nu vond ik het tijd worden om gewoon eens een album in z'n geheel te beluisteren en dat werd deze nieuwe, Sainthood genaamd.
Als ik de berichten van de echte liefhebbers lees misschien geen verstandige keuze om juist hiermee te beginnen. De meningen lopen nogal uiteen en dit album schijnt ietwat af te wijken van wat ze normaal op cd afleveren.
Een gevaarlijke keuze dus!
Het zou zomaar kunnen dat al die liefhebbers gelijk hebben want dit album ging nogal aan mij voorbij. Ik had er zeer weinig mee en vond het gewoon een vrij saai tot soms zelfs vervelend rock-album. Met de zang van de dames heb ik ook niet zo heel erg veel. Het door mij aangehaalde 'piepgehalte' viel nog wel mee, maar verder vond ik het vrij vlakjes allemaal.
Ik besef dat ik misschien nog eens een ander album moet gaan beluisteren om een eerlijk antwoord te geven op de vraag of Tegan and Sara wat voor mij zijn. Ik moet nu in elk geval wel zeggen dat de kans een heel stuk kleiner is geworden om mijn speurtocht binnen het werk van deze dames voort te zetten. Er is genoeg andere muziek die misschien beter aan mij besteed is.
Is het zo slecht allemaal? Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik was eerder een beetje verbaasd over het gebodene dat minder spannend is dan ik had verwacht of misschien zelfs gehoopt.
Tegan and Sara gaan waarschijnlijk behoren tot de groep artiesten in de categorie 'het zou wat voor je moeten zijn aERo, jammer dat het niet zo is'.

avatar van Arrie
Ze heet Sara

avatar van Editoor

Dat was niet de beste cd om mee te beginnen Aero

Vind deze plaat behoorlijk tegevallen. Het slechste wat ze tot nu toe gemaakt hebben. Het lekkere in het gehoor dance/pop muziek die ze maken, is de reden dat ik deze band graag hoor.

Als je nog een keer deze band een kans wilt geven, zou ik 1 van deze twee proberen:

This Business of Art
If It Was You

avatar van mic
mic
Vond 'm eerst ook niet super...maar jee...wordt alsmaar beter! Net zo goed als The Con/So Jealous.

Alligator is wel heel erg leuk voor de rest vooral fijn maar erg snel vergeten spul

avatar van branswyck
De songs op The Con en Sainthood zijn gewoon super!
Als ik zo al hun albums vergelijk vind ik dat deze 2 eruit springen.
Hoe langer ze bezig zijn, hoe beter hun liedjes worden vind ik.
Ze zijn momenteel bezig met hun 7e album en ik ben heel erg benieuwd hoe deze zal zijn!
Deze zal waarschijnlijk later dit jaar uitkomen...