Real Estate - Real Estate (2009)

Label: Woodsist

1. Beachcomber (4:28)
  2. Pool Swimmers (3:16)
  3. Suburban Dogs (4:36)
  4. Black Lake (3:30)
  5. Atlantic City (1:50)
  6. Fake Blues (3:40)
  7. Green River (2:40)
  8. Suburban Beverage (6:10)
  9. Let's Rock the Beach (4:42)
  10. Snow Days (4:24)
avatar van SilverGun
Wordt goed beoordeeld door Pitchfork.

avatar van Lennart_M
De helft van de nummers hadden ze al eerder uitgebracht op verschillende ep-tjes. Die zijn me goed bevallen, ik ga deze ook maar een opzoeken.

avatar van Lars11
Gisteren gelezen op Pitchfork en vandaag op mijn ipod gezet. Album nu één keer geluisterd en moet zeggen dat het me goed bevalt. Wordt bij Pitchfork ook verwezen naar Yo La Tengo, hetgeen ik zeker ook terug hoor. Hoor hier wel wat meer folk invloeden.

avatar van Lennart_M
Best een goed album, net zoals hun EPs. Maar dat is ook wel weer jammer, want ik zat op een volledig nieuw album te hopen. Niet dus... maar vijf nieuwe nummer. 3,5*

avatar van OmeWillem
Dit is wel een fijne plaat. Frisse surf die helemaal niet past bij de tijd van het jaar.

avatar van nognooit
Een redelijke surfplaat. Wel okay voor op de achtergrond, maar voor mij word het nooit een pakkende of spannende plaat.

Leuk voor een keertje ja, voor de rest te duf.

Lekker plaatje hoor!

Erg lekker albumpje, beter dan hun ep die toch meer ducktails achtig aandoet.
Dit album heeft me zonnige tijden gebracht in de winter, en weet zich ook nu uitstekend te vinden in het lekkere weer.

Het was dit album dat ik als eerst liet horen aan een meisje, deze band waar ik d'r naartoe wilde nemen op date en deze geweldige nummers die me al een half jaar lang in beslag nemen. Het is inderdaad nét Yo La Tengo, maar deze band heeft nog een speciale formule erbij: op de helft van elk nummer wordt er een melodietje toegevoegd dat het geheel heerlijk fris maakt, maar zonder de algehele traagheid te verliezen.
'They'll run from your house and come back the same day' wordt gezongen in en over Suburban Dogs, het beschrijft wel een beetje het gevoel dat het album ook heeft: ontsnappingen in een benauwde zomer - maar dan zonder ergens gevaarlijk te worden.
I love it. En zo dacht zij er ook over! (:

Ravenous
Als ik dit luister zit ik gelijk weer in een heerlijk sferische zomer. Met zon en zo. Sowieso een van de meest gedraaide albums afgelopen maanden.

avatar van Co Jackso
Lekker in het gehoor liggend album, dat zeker. Met Beachcomber en Suburban Dogs bevat het album 2 uitschieters. Maar over het hele lijn is het mij toch iets te vlak. Ook live kwam het maar niet uit de verf. Bij mij is er helaas geen echte klik met Real Estate.

avatar van Cor
Cor
geplaatst:
Leuk altijd weer. Je stapt op een gegeven moment in bij een artiest, in mijn geval bij Real Estate bij 'Atlas' en jaren later toch nog eens een keer de voorgangers proberen. Beeld en vooral geluid krijgen bij hoe het ooit begonnen is en hoe een artiest zich heeft ontwikkeld richting de albums die je al kent. Deze debuutplaat van Real Estate bevat al de kenmerken van die latere sound: tintelend, sprankelend gitaarspel en mooie samenzang. Een fijn begin.