Juvenile - 400 Degreez (1998)

Label: Cash Money

1. Intro (Big Tymers) (2:12)

met Mannie Fresh

2. Ha (4:52)
  3. Gone Ride with Me (4:23)
  4. Flossing Season (4:33)

met Big Tymers, B.G. en Lil' Wayne

5. Ghetto Children (4:05)
  6. Follow Me Now (3:55)
  7. Cash Money Concert [Skit] (0:52)
  8. Welcome 2 tha Nolia (5:52)

met Turk

9. U.P.T. (4:17)

met Hot Boy$ en Baby

10. Run for It (4:45)

met Lil' Wayne

11. Ha [Hot Boys Remix] (4:25)

met Hot Boys

12. Rich Niggaz (5:04)

met Turk, Lil' Wayne, Paparue en Mannie Fresh

13. Back That Azz Up (4:26)

met Mannie Fresh en Lil' Wayne

14. Off Top (3:51)

met Big Tymers

15. After Cash Money Concert [Skit] (1:20)
  16. 400 Degreez (4:09)
  17. Juvenile on Fire (4:57)
  18. Ha [Remix] (4:26)

met Jay-Z

Beste album dat ooit is voortgekomen uit de 'Dirty South'

avatar van thomzi50
Heerlijke beats, prima rapper. Na de platina hits de beste cash money plaat. Vier sterren

Manny fresh is hier echt koning. En echt bizar dat Lil wayne nu een grotere naam is dan Juve. De massa kan je dan ook nauwelijks serieus nemen..

Oh 4*

avatar van Timo710
Prachtige Hoes!

NOT!

kArIzMa_TuRk
Deze man gebruikt goeie beats. Teksten zijn ok, goeie rapper, drieënhalf.

avatar van j.b.b.l
wat hadden die gasten van de dirty south vroeger fouten covers!!!!!!vooral master p

j.b.b.l schreef:

Het beste uit the "Dirty south" zijn nog altijd: Scarface, K-Rino, Outkast.

avatar van thomzi50
Wat heeft dat met de hoezen te maken? Misschien doel je op Gyzzz' eerste post?

SPAROOD
Erg fijn album

thomzi50 schreef:
Wat heeft dat met de hoezen te maken? Misschien doel je op Gyzzz' eerste post?

Ik zie dat ik de verkeerde had gequote

Ik zag laatst bij een documentaire de man die dit zulk troep covers maakt. Dat word supersimpel gedaan.

avatar van Gyzzz
Mja, ik doelde meer op die hele hype die vooral sinds de jaren '00 hierheen is overgewaaid met bergen blingbling en grills enzo. Dit is minstens zo fout qua imago, maar wel veel beter geproduceerd dan alle Rick Ross, Paul Wall e.d.

Met Dirty South bedoel ik ook echt dirty south, waarbij de raps en beats bewust een smerig randje meegekregen hebben. Scarface en Outkast vind ik toch van een andere categorie

De titeltrack, 400 Degreez is overigens geniaal.

avatar van Kill_illuminati
Rick Ross nummers vind ik anders best aardig goed geproduceerd.

avatar van Harco
J.U.S.T.I.C.E. League (niet Justus) maakt toch wel een stel briljante beats, vind ik.

avatar van Gyzzz
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Rick Ross' producties afzonderlijk nooit uitvoerig beluisterd heb omdat ik hem als rapper niet langer dan 15 seconden kan aanhoren. Met geproduceerd bedoelde ik meer gefabriceerd, als totaalplaatje.

Slim Thug vind ik overigens ook wel weer sterk, af en toe.

avatar van WeztSide
Juvenile wins our Use of Flames award for this gem. Here we see Juvenile depicted in a world of flames, dominatrix women, and his own giant head peering down upon himself. Pure visual genius.

50 Worst Hip Hop Album Covers of All Time pg 4 « HNL Hip Hop - honoluluhiphop.wordpress.com

Fantastisch.

avatar van carero
"Juvenile's '400 Degreez' sold more than Kendrick Lamar, Frank Ocean, Rick Ross, Wiz Khalifa and Future's last albums, combined"

Natuurlijk is het nu een andere tijd, maar dit zou ik echt eens moeten checken.

avatar van T.O.
Ja, dit was vooral in Amerika heel erg populair volgens mij. In Europa echt een stuk minder.

avatar van bennerd
Net wat zitten researchen naar bounce music, waardoor ik op Back That Azz Up terechtkwam. Godver, wat een heerlijk nummer

Mannie Fresh is een held.

avatar van Kos
Kos
Back that Azz Up is idd wel classic.