Caustic Window - Joyrex J4 EP (1992)

Electronic

4. Cordialitron (4:42)
  5. Italic Eyeball (4:24)
  6. Kohtex (0:21)
avatar van John Doe
Zal hier maar eens wat neertikken. Een gaaf EP'tje weer dit. ''Joyrex J4'' is industrial. Met een slepende melodie en een stevige beat wordt er opgebouwd en dan komt er na een melodie een verandering in, een geniale. De afwisseling tussen deze twee ritmes werkt helemaal, de drive zit erin. Daarmee misschien wel de beste track, maar het is moeilijk kiezen bij deze.

Nummer 2 is een nogal (pop)corny bekend nummer. Ik weet niet door wie dit ook alweer is nagedaan. Toch grappig dat het hier vandaan komt. Melodie is misschien goed verzonnen, maar de slechtste track van de EP als je het mij vraagt.

Vette beat lanceert ''AFX II'', ook wel ''AFX 114'' genoemd; track ontwikkelt niet, filler van formaat.

''Cordialitron'', deze track is 'gewoon' op een superlekkere manier. Laid back maar niet té, gewoon aansluitend op een normaal gevoel van iemand die op zich redelijk positief tegenover het leven staat De door trillende achtergrondnoten in samenspel met de akkoorden zijn erg goed bedacht. De pure, minimaal gebruikte beats mogen ook wel genoemd worden.

''Italic Eyeball'', de beste van de EP misschien. De beat met de tamboerijn en de trillende hi-hats (hou ik van, doet AFX vaker) vormen de lijn door deze EP, een soort Oosterse melodie komt er rustig maar ingenieus in. De onverstaanbare vrouwenvocaal zet ook de sfeer neer. Met een heerlijk bedacht melodietje (ook wel ''Pigeon Street'') sluit de EP af 4 sterren net aan.

avatar van lebowski
John Doe schreef:

Dat is iets teveel eer: het nummer komt uit 1969 en is geschreven door Gershon Kingsley

avatar van John Doe
Oké vond het al vreemd, Richard maakt meestal wat andere melodieën. Toen ik het voor het eerst hoorde vroeg ik ook nog rond of iemand het kende, maar er was geen dude te bekennen om mij het antwoord te geven.

avatar van lebowski
John Doe schreef:

Sorry, ik was aan het bowlen

Joyrex
John Doe schreef:
Die stem is van Julie Andrews, uit The Sound Of Music. Volgens mij dat stuk wanneer ze de kinderen Von Trapp leert zingen

avatar van shimahero
Cordialitron en Italic Eyeball vind ik top