Taana Gardner - Taana Gardner (1979)

Pop / Dance
Label: West End

1. When You Touch Me (10:36)
  2. We Got to Work It Out (9:01)
  3. Just Be a Friend (5:50)
  4. Paradise Express (6:18)
  5. Work That Body [Special New Mix] (7:16)
avatar van dj maus
Nog nooit ergens in het echt gezien, deze plaat.

Maar als ik 'm tegenkom - voor een niet al te belachelijke prijs - is ie van mij.

When You Touch Me is uiteraard subliem.

En wat te denken van Work That Body

Geweldige discoplaat!

avatar van T.O.
Superplaat is dat inderdaad.

West End is sowieso een enorm goed label uit die tijd.

avatar van kemm
Gracieus geile uiteenzettingen binnendringend in de verleidelijke percussie, eerst bedrieglijk liefelijk, al snel bedreigend lijfelijk, haar lichaam kronkelend over, door, rond elke noot:

“I got a body spasm,
I got a oh, oh, oooooh”

Badend, blazend, tussen druipende synthesizers, uitgeput in en uit duwend tegen een ruwe gitaar, naar meerdere climaxen exploderend.

Het voorspel is voor achteraf; de rozenblaadjes, aardbeitjes, een symfonietje in de living, lekt er nog wat, laat het lopen. Over romantiek, over vriendschap, over movement, terwijl ze blijft binnendringen, blazen, druipen en duwen, steeds liefelijk, dan bedreigend. Over een partijtje..

“Got me jerking,
got me working”

Afgerukt door een gemene nagelklemmende synthesizer, met drum en bass in een strakke wurggreep, bedrieglijk, de meisjesachtige onschuld, lijfelijk, de femme fatale zonde.
In de macht van Taana Gardner,

“You can’t afford,