Beck - Loser (1994)

Label: Geffen

1. Loser (3:55)
  2. Corvette Bummer (4:57)
  3. Alcohol (3:51)
  4. Soul Suckin' Jerk (6:09)
  5. Fume (4:30)
avatar van dynamo d
Dit is geen album maar een maxi single of EP. Loser is een goed nummer. De rest is niet zo bijzonder.

Ik mis hierop MTV Makes Me Want To Smoke Crack.

avatar van Dielie
Hmm, ik heb deze maxi of EP nog gehad van iemand en daar stond "MTV makes me want to smoke crack" op.

? ik kan verkeerd zijn

avatar van dynamo d
Dielie schreef:

? ik kan verkeerd zijn

Nee, je hebt 't niet verkeerd. Er zijn verschillende versies van 'Loser'. Op een andere versie staat inderdaad het nummer "MTV makes me want to smoke crack". Als Beck cd-singleverzamelaar heb ik ze maar allebei aangeschaft.

avatar van dj maus
Geweldige single van Beck, inderdaad in verschillende versies met verschillende tracks. Heb Loser altijd het minste nummer hiervan gevonden.

Alcohol en Fume zijn heerlijke folkrockpop deuntjes met melige teksten over Beck en zijn vrienden. Alcohol had zo op One Foot In The Grave gekund en komt volgens mij ook uit dezelfde sessies. Corvette Bummer en Soul Suckin' Jerk zijn beatbox-met-rap nummers in de stijl van Loser en dus ook met hulp van Karl Stephenson (aka Forest For The Trees).

avatar van Joey B
Ik heb "Corvette Bummer" en "Soul Suckin' Jerk" ook altijd beter gevonden dan "Loser". Maar "Alcohol" en "Fume" blijven toch de prijsbeesten: het eerste gaat van een mooi akoestisch nummer over naar een heuse noise-uitbarsting, terwijl "Fume" lekker voortdendert. 4tje.

avatar van dj maus
Joey B schreef:

en dan hebben we het nog niet eens over de hilarische teksten...

ik wil maar zeggen...