Heather Nova - Blow (1993)

Bermuda
Label: Big Cat

1. Light Years * (6:59)
  2. Sugar (6:27)
  3. Maybe an Angel (2:37)
  4. Blessed (3:21)
  5. Mother Tongue (5:04)
  6. Talking to Strangers (4:30)
  7. Shaking the Doll (4:30)
  8. Frontier * (5:17)
  9. Doubled Up * (3:40)
avatar van dj maus
Het enige Heather Nova-album dat hier te huize nog wel eens afgespeeld wordt. Haar studio-albums zijn zo licht als een veertje en voorzien van akelige tralala-koortjes.

Op deze plaat leek Heather nog ballen te hebben.

Light Years is een geweldige opener. Frontier en Doubled Up zijn ook schitterend. En daar tussenin kan ik eigenlijk ook niet echt iets zwaks aanwijzen.

Thijssie024
Hier klinkt Heather echt nog heel rauw, en met een wonderschoon effect. Maarja, al haar live platen zijn goed. Ze brengt dan net ff wat meer dan op haar studioalbums.

dj maus schreef:

Op deze plaat leek Heather nog ballen te hebben.

Heb deze cd n.a.v. bovenstaande reactie maar weer eens opgezet. Was haast even vergeten dat Heather ook zo kon klinken. Erg verfrissend weer. Opener LIght Years zet de toon gelijk.

avatar van rkdev
dj maus schreef:
Opvallend. Ik heb hier een CD liggen met dezelfde titel, maar deze bevat maar 6 nummers en juist de 3 nummers die jij noemt ontbreken hier op. Vreemd.
Het is deze: Heather Nova - Blow (CD) at Discogs

Sparky
Destijds ontdekt via het muziekblad Opscene (wie kent het nog?). Mooie live uitvoering. Vooral Light Years vind ik erg mooi.