Tech N9ne - K.O.D. (2009)

Alternatieve titel: King of Darkness

Label: Strange

1. Show Me a God (3:41)
  2. The Warning (Skit) (0:28)
  3. Demons (5:21)

met Three 6 Mafia

4. Blackened the Sun (4:24)

met Krizz Kaliko

5. Strange Music Box (4:09)

met Brotha Lynch Hung en Krizz Kaliko

6. Sundae (Skit) (0:22)
  7. Check Yo Temperature (4:30)

met Sundae en T-Nutty

8. B. Boy (5:27)

met Big Scoob, Bumpy Knuckles, Kutt Calhoun en Skatterman

9. Hunterish (3:45)

met Irv Da Phenom en Krizz Kaliko

10. The Pick Up (Skit) (1:13)
  11. In the Trunk (4:23)
  12. Pinocchiho (2:08)
  13. Horns (3:57)

met King Gordy en Prozak

14. Interview with Jason Whitlock (Skit) (2:19)
  15. It Was an Accident (3:42)

met Alan Wayne

16. Shadows on the Road (3:26)

17. Low (3:31)

met Krizz Kaliko

18. Messages (Skit) (1:36)
  19. Killing You (3:34)

met Krizz Kaliko

20. Leave Me Alone (3:50)

met Krizz Kaliko

21. Prayer -By Brothers K.T. (Skit) (0:40)
  22. K.O.D. (5:12)

met Mackenzie O'Guin

23. The Martini (5:28)

met Krizz Kaliko

24. F.U.N. (Fuck U Niggas) * (3:14)
  25. Like I Died * (3:53)
totale tijdsduur: 1:17:06 (1:24:13)
avatar van Jorge-E
Het nieuw album van Tech N9ne. Ik ben hem al aan het downloaden. De snippets klonken in ieder geval al veelbelovend. (Duh, het is Tech N9ne)
Brotha Lynch hung en T-Nutty staan ook op dit album. T-Nutty is een flowmeester en Lynch dropt een zeer goede vers (dat liedje was al eventjes uitgekomen)

avatar van MJ_DA_MAN
Laat me even weten als het klinkt als Show Me a God, want die is erg lekker. Als dat nummer een uitzondering is en de rest klinkt zoals Killer bijv., dan laat maar . Ik zie al wat vervelende namen staan, dus vrees het ergste. Eerst maar even de snippets proberen straks dan maar voor de zekerheid.

Relax
Het album klinkt wel weer ouderwets Tech N9ne.. gelukkig.
Alleen is het nu meer duistere rap, wel lekker als je wat agressief bent of gewoon van die muziek geniet.

avatar van MJ_DA_MAN
Heb de snippets geluisterd, maar zitten toch wel weer veel irritante Dirty South-geluiden in als ik het niet mis heb. Laat hem toch maar links liggen. Als er nou echt niets was dat ik nog moest luisteren deze tijd had ik hem misschien nog wel geprobeerd om het zeker te weten, maar dat is alles behalve het geval nu.

avatar van Kill_illuminati
Tech N9ne met alweer een nieuw release.

Edit: Show Me a God is eigenlijk best een leuk nummer.

avatar van No Surrender
Blacken the Sun vind ik persoonlijk een geweldig nummer. Demons is ook leuk, alleen 36 verneukt het nummer een beetje. Voor de rest moet ik deze plaat nog luisteren.

Harco
Dit kan mij toch veel meer bekoren dan Killer. Vele malen donkerder en wat staan er toch een aantal catchy refreinen op, zeg. Dit album heeft me dan toch wel verrast.

avatar van Jurrien
Jorg-E een 5 en BZN 0,5 hmm, hate it or love it.

Harco
Blackened the Sun staat in ieder geval genoteerd als één van de tracks van het jaar. Vooral dat refrein, op dat moment wanneer de bas en de trombone (?) samenkomen.

avatar van Rhythm & Poetry
K.O.D. is beter dan ik verwacht had, toch is het nog steeds een typisch Tech N9ne album. De kenmerkende pompende beats, de harde woorden van de rapper zelf, refreintjes die in je kop blijven hangen (helaas vaak in negatieve zin) en een donkere sfeer die te cliché is. Toch heeft K.O.D. iets heel vermakelijks over zich heen, aan de ene kant is het leuk omdat het soms zo fout is maar aan de andere kant is het soms ook zo leuk omdat het een redelijk niveau haalt. Ook typerend is dat dealbums van Tech regelmatig volstaan met erg zwakke gastartiesten, althans dit is de laatste tijd het geval. En dat breekt ook dit album op, daardoor komt het toch geen moment in de buurt van een voldoende.

avatar van BZN
BZN
stem verwijdert, excuses mensen was niet echt tof van me

was in een vervelende bui

avatar van Kill_illuminati
The biggest surprise on the charts last week Tech N9ne's K.O.D. sold another 10,000 units, pushing him just outside the Top 50. The Kansas City rapper, who has sold over one million records independently in the course of his career, has developed his Strange label extensively this year, signing Brotha Lynch Hung, and developing local talent, Krizz Kaliko and Big Scoob.

Bron: HHDX

Je kan veel over Tech zeggen maar doet het 'em wel.

avatar van Jorge-E
En dan nog wel zonder mijn support, want ik heb dit album nog steeds niet in de winkels zien liggen (en ik mag geen albums meer online bestellen, damned!)

Signing Brotha Lynch Hung... Lynch staat inderdaad getekend bij Strange Music en gaat zijn album genaamd Dinner & a Movie in maart uitbrengen. Ik hoop dat er een paar liedjes met Tech N9ne opstaan, want Lynch en Tech zijn een goed duo vind ik.

Relax
Tech N9ne begint ontzettend populair te worden in Nederland onder de hip-hop liefhebbers merk ik al gauw.
Dat zijn vooral de mensen die naar de mainstream van hip-hop luisteren, aldus Jay-Z en dergelijke.

Wie weet komt Tech er op een dag nog wel doorheen?

Rene1979
En rapper waar qua potentie meer inzit als wat hij tot nog toe laat zien zo zie ik Tech N9ne. Ik vind zijn stijl op een of andere manier niet bij hem passen. Ik heb hem een verse horen doen op de beat van The Anthem samen met Eminem Xzibit ChinoXL enz enz daar was hij meester

avatar van Jorge-E
Die track Strange Music Box is gewoon veel te fucking goed. Tech, Krizz en Lynch doen het alle 3 ongeloofelijk goed! Vandaag misschien 15 keer afgespeeld.

Dinner and a Movie van Lynch komt 23 maart trouwens.

avatar van Flipm0de
Dope album!