Marillion - Piston Broke (1998)

Alternatieve titel: This Strange Engine Live in Europe 1997

Label: Racket

1. Man of a Thousand Faces (8:14)
  2. Hard as Love (5:27)
  3. Gazpacho (4:53)
  4. Afraid of Sunlight (7:06)
  5. 80 Days (6:29)
  6. Estonia (8:49)
  7. Alone Again in the Lap of Luxury (6:37)
  8. The Space (2:38)
  9. Easter (6:22)
  10. Brave (8:42)
  11. The Great Escape (6:08)
  12. This Strange Engine (19:40)
  13. Sugar Mice (6:22)
  14. This Town / 100 Nights (11:25)
  15. The Bell in the Sea (5:46)
  16. Hope for the Future (9:29)
  17. King (6:50)
Kingsnake
Integrale live uitvoering van This Strange Engine en meer mooie nummers.
Goede registratie, band speelt goed, need I say more?!?

Kingsnake schreef:
Integrale live uitvoering van This Strange Engine en meer mooie nummers.
Goede registratie, band speelt goed, need I say more?!?

ik neem aan dat je het dan enkel over het nummer hebt want het is zeker geen integrale uitvoering van het gehele album.

Wel een goede registratie inderdaad...

vigil schreef:

Wel een goede registratie inderdaad...

Ik zie nu inderdaad dat niet alle nummers van de studioplaat er opstaan. Toch kan ik me herinneren dat ik ergens een liveregistratie heb met ook Hope for the Future en Accidental Man erop.

Kingsnake schreef:

tja dat zal ongetwijfeld maar dat wordt dan wel flink zoeken om die uit de stapels te vissen

Wellicht een FRC uitgave?

vigil schreef:

Wellicht een FRC uitgave?

Teveel werk, om uit te zoeken. Nevermind.
Hoe dan ook, Piston Broke is weer zo'n lekker hebbedingetje.
Jammer alleen, dat ik er geen goed plaatje bij kon vinden, nu gaan de credits voor het toevoegen naar een ander...

avatar van vigil
tja, belangrijker is dat deze er op staat

avatar van IntoMusic
Ik ben zeer benieuwd naar dit album, want na een aantal nummers te hebben gehoord heb ik 'm via Marktplaats weten te bemachtigen (voor een prijs die ietwat boven budget lag...). Hierop staan toch wel voor mij zeer veel favorieten.

avatar van daniel1974nl
Het album is een beetje een mengelmoes en bevat opnames van verschillende concerten waaronder die in Nederland zijn opgenomen, tijdens de tour. Hetgeen doet nogal rommelig aan en met heeft eigenlijk meer een soort van herrinering aan deze tour willen scheppen. In hoeverre als dat gelukt is laat ik aan ieder over. Het bevat ook een paar nummers die zeker niet in NL zijn gespeeld toenertijds, zoals This Town/100 Nights. Wat vooral mooi is aan deze cd is dat de hele uitvoering van This Strange Engine erop staat, hetgeen wil zeggen, met het intro, dat live was toegevoegd aan dit nummer. Dat in tegenstelling van de single 80 Days, die dat niet had.

An Accidental Man is, naar mijn weten maar op een concert in de hele tour gespeeld en dat was met het fanclubconcert in Utrecht. Dus, denk niet dat het mogelijk is dat het nummer dus ergens opstaat, tenzijn je naar de FRS van dit concert verwijst. Maar op diezelfde avond is Hope For The Future dan weer niet gespeeld.