Buffalo Tom - Buffalo Tom (1989)

Label: Beggars Banquet

1. Sunflower Suit (4:12)
  2. The Plank (3:35)
  3. Impossible (3:14)
  4. 500000 Warnings (3:06)
  5. The Bus (4:48)
  6. Racine (3:35)
  7. In the Attic (3:20)
  8. Flushing Stars (3:28)
  9. Walk Away (5:02)
  10. Reason Why (3:55)
  11. Blue * (3:47)
  12. Deep in the Ground * (3:08)
De hand van produver J. Macis (Dinosaur Jr) is overduidelijk aanwezig (speelt zo nu en dan nog een riedeltje gitaar mee). Sunflower Suit zet meteen de toon: ruige, meeslepende giaren met veel distortion. Mooie plaat met veel afwisseling, maar het mooiste (let Me Come Over) moest nog komen.

avatar van dj maus
Let Me Come Over Is Niet Mis, maar deze ligt mij toch nog een stuk beter, niet in de laatste plaats - inderdaad - door het handje hulp van J. Mascis.

Voor wie niet genoeg heeft aan de eerste twee platen van Dinosaur Jr.

avatar van Bulgozer
Nooi geweten dat J Mascis deze plaat heeft geproduceerd maar het is inderdaad wel een beetje te horen. Mooie liedjes en lekker depri sfeertje

avatar van philtuper
Vind Let Me Come Over nog steeds hun meesterwerk maar The Bus is een hele mooi voorbode geweest op wat komen zou. Prachtnummer!

avatar van frolunda
Sterk debuut van Buffalo tom dat een mooie combinatie vormt van Dinosaur Jr achtig gitaarwerk en de sfeervolle alternatieve rock/pop waar ze later zo mee scoorden.Ik prefereer het eerste maar dankzij de sterke songs waar het trio uit Boston toch wel patent op heeft is ook die kant van de band erg aangenaam.
Vooral met Sunflower Suit,Impossible,The Bus en In the Attic weet Buffalo tom me te imponeren.