Pain of Salvation - Linoleum (2009)

Zweden

4. Gone (7:54)
  5. Bonus Track B (2:27)
  6. Yellow Raven (5:39)
avatar van crosskip
Het album is gelekt! Ben het nu aan het pindakazen...

avatar van jellylips
Ik ken nu de eerste nummers vrij goed, maar die productie.. waarom? Het klinkt bijna alsof het met 1 mic is opgenomen.

VETTE nummers trouwens! Heeft ontzettend veel ballen, maar die productie werkt de power gewoon tegen.

avatar van crosskip
Haha, die ava van je komt me bekend voor van Last.fm =p

Productie is inderdaad niet al te best, maar de nummers vind ik tot nu toe goed te pruimen! Vooral Mortar Grind en Gone zijn uitstekend.

Haha goed gezien =D

avatar van Nakur
Met welke voorgaande albums is dit te vergelijken?

avatar van crosskip
Geen enkele eigenlijk imo. Enige wat ik hier terugvind is de agressie van Scarsick en Entropia en Gone lijkt qua sfeer wat op de oudere albums tot Remedy Lane. Verder is het moeilijk te plaatsen

Bonus Track B is trouwens ook geniaal zeg

1,5
lelijke titel; fraaie hoes.

Hoop dat muziek bij dat laatste aansluit.

avatar van king_pin
1 keer gehoord nu, en het bevalt me goed, beter dan ik had verwacht.
Gaat verder in de lijn van Scarsick, zelf zo ver dat ie niet meer met dat album te vergelijken is (typisch PoS zou ik zeggen).

Eén ding is voor mij duidelijk, ze proberen de laatste tijd onder het labeltje 'prog metal' uit te komen.

avatar van jellylips
Ik was eerst teleurgesteld vanwege de opvallend rauwe productie. Droge drums, bas bijna afwezig en gitaren die vals zijn of veel te weinig distortion hebben. Ik ken weinig rockplaten die de vocals zo hard en ongecompressed voor in de mix hebben liggen. Die stem van Gildenlow snijdt door je heen, alsmede de screams die hij met die andere gitarist doet.

Na meerdere luisterbeurten kan ik de lompe grooves en brute emotionele kracht van de nummers niet meer weerstaan. De middelen die worden gebruikt zijn minimaal, maar het geheel staat als een huis als je eenmaal gewend ben aan de 'slechte' productie.

Toch hoop ik dat bij 'Road Salt' de productie wat opgeknapt is. Ik vermoed stiekem dat PoS de fans zoet wil houden en hype opbouwen voor het nieuwe album door een EP opgenomen in de thuisstudio van Gildenlow?

avatar van THEMARSVOLTA
Productie is inderdaad niet echt geweldig te noemen.

1,5
lijkt meer op een demo. en dan ook nog eens een niet al te beste demo.

avatar van king_pin
Mensen, zit toch niet te zeuren over de productie.
Het is weer is wat anders dan een gelikte sound en het rauwe past heel goed bij de nummers.

1,5
ik vind zo'n rukproductie eigenlijk gewoon een minachting voor je publiek.

een beginnend bandje met een klein budget is een heel ander verhaal maar daar is hier natuurlijk in het geheel geen sprake van.

avatar van notsub
Pain of Salvation brengt met deze EP de emotie weer terug aan het front. Het gaat wel gepaard met een geluid dat nog het meeste aan de jaren zeventig doet denken. Toch kan ik dit wel waarderen. PoS blonk altijd al uit in emoties en ze doen dus waar ze goed in zijn.

avatar van progressive
Wat ik nu toch zie, Pain Of Salvation gaat mee doen met het songfestival
Hoop voor ze dat het geen afgang wordt xD

avatar van THEMARSVOLTA
Wordt dat dan ook de eerste keer dat we Road Salt(het titelnummer) te horen krijgen of is ie al ergens te vinden?

avatar van Blind Faith
Ik ben helemaal niet onder de indruk... Ik hou mijn hart vast voor Road Salt.