Jack Bruce & Robin Trower - Seven Moons Live (2009)

Blues

12. Come to Me
  13. White Room
  14. Politician
avatar van BenZet
Niet denderend, geluidskwaliteit vind ik ook niet geweldig. Geef mij de studio plaat van seven moons maar.

avatar van Ronald5150
Hier was ik dus bij! Geweldig concert, opgenomen in De Vereeniging te Nijmegen. Jack Bruce en Robin Trower worden hier bijgestaan door drummer Gary Husband en dit trio laat een geweldige dwarsdoorsnede horen van het studioalbum ”Seven Moons”, aangevuld met o.a. een aantal Cream klassiekers. Bruce is goed bij stem en zijn baslijnen zitten mooi in de mix. Toch steelt Robin Trower wat mij betreft hierbij de show. Heerlijk gitaarspel, af en toe een fijn wah-wah effectje erdoor, en het geheel klinkt als een heerlijke jam. De gespeelde Cream nummers zijn nergens een exacte naspeeloefening van het origineel en met name in de solo’s geeft Trower er zijn eigen draai aan. Ik heb dit destijds als een geweldige avond ervaren en als ik dit album terugluister, of de gelijknamige DVD bekijk, komen die mooie herinneringen weer boven.

avatar van Droombolus
Als Bruce liefhebber heb ik die Cream nummers al in tig uitvoeringen en van mij hadden ze dan ook niet gehoeven. Heerlijke plaat verder inderdaad, aansprekender dan het studio album.