The Smiths - The Peel Sessions (1988)

Label: Strange Fruit

1. What Difference Does It Make (3:16)
  2. Miserable Lie (4:37)
  3. Reel Around the Fountain (5:54)
  4. Handsome Devil (2:44)
avatar van FisherKing
Fijne EP, mooie sessie van The Smiths. 4*

avatar van Toon1
Inderdaad.

Uiteraard!. Het zijn the Smiths. Altijd fijn.

avatar van Splinter
Ik heb dit album gedownload en bij mij staan alle peel sessies, dus ook uit 84,85,86,87

avatar van Toon1
Splinter schreef:

Bij mij ook.

avatar van Reint
Idem dito. Zou leuk zijn als ik hem ooit tegenkwam, mooie hoes vooral.

Eh, al die Peel Session Cd's hebben exact dezelfde hoes hoor (alleen de bandnaam is steeds anders). Ik heb ze zo liggen van o.a. Joy Division en New Order.

avatar van charlezzz
was inderdaad een hele mooie serie, die eerste peel sessions. sommige hadden goud metallic hoezen (syd barrett)

avatar van Reint
Oh, zal best hoor, dat wist ik niet. Maar desondanks vind ik die hoes mooi.

avatar van Johanv4434
Als ik het boekje mag geloven, staan deze nummers, met uitzondering van misarable lie ook op Hatful of hollow.

avatar van Splinter
Klopt. Maar dit zijn niet de enige Peel Session versies die op Hatful of Hollow staan. Zo staan ook de Peel versies van "This Charming Man", "Back to the Old House", "This Night Has Opened My Eyes" en "Still Ill" erop. Deze zijn van de Peel Session van 21 September 1983. Ze hebben er goed aan gedaan om Miserable Lie weg te laten naar mijn mening!

Deze sessies vormen bij elkaar toch wel het fundament van het beste album aller tijden

charlezzz schreef:

Ik heb 'm op vinyl. Leuk hebbedingetje, vooral omdat twee van mijn favoriete nummers erop staan: Handsome Devil en Reel Around the Fountain.

Als ik in de toekomst ooit The Smiths mocht vergeten, Reel Around the Fountain zal me altijd bijblijven. Wat een heerlijk nummer (zeker in deze uitgave)!