Di-rect - Discover (2001)

Label: Dino

1. Just the Way I Do (3:40)
  2. Discover (4:33)
  9. I Can't (4:22)
  10. Get Away (3:55)
  11. On the Farm (2:35)
slaemperayreon
dit is echt een van de bands waar Nederland niet trrots op hoeft te zijn. het lijkt allemaal op elkaar en het is echt wannaberock. AFGEKEURD!

Leuke cd! 5*

Vond deze laatst weer..vond ze destijds erg leuk. Hoewel ik het nu eigenlijk nooit meer draai..blijf ik deze cd de beste cd vinden. Na een tijdje begint Di-rect te vervelen en weet je het wel weer.
Maar nummers als Inside My Head en Just the way I do, blijven altijd wel leuk

3.5 *

Spike en Jamie waren hier nog maar 17 jaar... Best knap gedaan dan... De drums klinken volwassen, en de nummers zitten goed in elkaar.. Eerst was ik echt anti-direct, maar ik begin er nu wel van terug te komen... Jamie is echt een goede drummer, en de live-optredens vind ik bij tijd en wijle echt wel vet... Alleen dat kauwgom-imago is een beetje jammer...

avatar van Phoebe318
Totaal GÉÉN wannabe-rock!
Ik vind deze cd gewoon goed!
Nederland moet juist wél trots zijn op deze geweldige band!

*5.0!

Geen slecht album voor een jonge band, maar er staan wel erg veel vlakke nummers op. I Can't vind ik het hoogtepunt, maar dan vooral de laatste minuut. Rockt lekker!

avatar van Wheathead
Gewoon lekkere party-rock met te weinig gitaarsolo's en te korte nummers

avatar van Carolaah
Zo'n slechte cd is dit helemaal niet..
Klein beetje oppervlakkig soms,
maar prima cd..

Vooral de nummers 'confidence,' 'free,' 'just the way I do' en 'inside my head'

'on the farm' daarintegen vind ik echt een verschrikkelijk nummer en dat nummer waarin 'Spike' zingt (Free rider) klinkt ook nergens naar.

een 3

ElsenaarMetal
Voor een stel jongen van niet ouder dan 20 vind ik dit zeker geen slechte Cd, zitten aantal mooie en slechte nummers op 'Just the Way I do' 'Inside my head' 'I can't' en 'revenge' vind ik echt top.
'free Rider' 'on the farm' en 'my generation' liggen mij absoluut niet.

een 3

avatar van Leonard91
Hier zitten zeker wel wat leuke momenten op, jammer dat ze het niet kunnen volhouden en al helemaal jammer vanwege het imago. Hierna werd het ook niet veel beter (al ken ik alleen de eerste twee platen). 2,5*

MICKJES
Sterke Debuutplaat.
het is natuurlijk geen meesterwerk maar toch. Just the way I do is een lekkere rocker en Cute inside my head een mooie ballad. Dat zijn wel de uitschieters voor de rest is redelijk tot goed

avatar van jellecomicgek72
Heb dit vroeger wel eens wat geluisterd. Heb de cd hier nog liggen. Vind het nu bitter weinig meer aan maar vroeger toen ik kleiner was vond ik dit nog wel 'Aardig'

avatar van jellecomicgek72
Hele cd is eigenlijk helemaal niks, laatst nog eens beluisterd. Alleen Inside My Head is een prachtig nummer.

avatar van Shelter
1,0
Dit is echt een slechte band, die zanger kan wel zingen maar het is zo slijmerig en vooral niet oprecht. Echt zo'n pop zangertje met een pop bandje die gemaakt punk willen overkomen.
Inside My Head toegegeven is niet eens heel erg slecht, maar de rest is van zeer bedenkelijk niveau. Ik zag overigens deze CD hier in Jakarta liggen, dat zegt ook wel wat.
De markt hier is beter voor dit soort muziek; zoet, weinig inspirerend, heard it all before en zeer simpele teksten.

avatar van edje1969
Tim Akkerman heeft mooie stem. Toch zijn Free en Inside My Head de enige nummers die ik draai. Rest lijkt aardig gedateerd.

avatar van Benjaminjow
Heeeeeeerlijk albumpje, zet hem altijd op als ik me droevig voel. Dan hoor ik deze mannen en dan denk ik 'het kan altijd nog droeviger'.

avatar van Funky Bookie
Gedateerd album, maar zeker niet slecht. Het enthousiasme van de heren was zeker in het begin aanstekelijk en het Amerikaanse geluid kan ik hier beter pruimen dan bij bijv. Kensington.
Niet bijzonder, maar zeker niet slecht.

avatar van pureshores
Inside my head en Just the way I do zijn toch wel een mooie track en een pretpoprock nummer.
Di-rect versie1 was tenminste niet zo pretentieus als Keeeeen (hijg) en Kensington.
En Tim Akkerman heeft inderdaad een prettige stem.
Maar ze werden een beetje weggezet als boyband helaas.