Deaf School - 2nd Honeymoon (1976)

Label: Warner Bros.

1. What a Way to End It All (2:57)
  2. Where's the Weekend? (3:13)
  3. Cocktails at 8 (3:07)
  4. Bigger Splash (3:32)
  5. Knock Knock Knocking (3:28)
  6. 2nd Honeymoon (4:53)
  7. Get Set Ready Go (2:45)
  8. Nearly Moonlit Night Motel (4:24)
  9. Room Service (3:58)
  10. Ho Jo Hi (2:24)
  11. Snapshots (4:59)
  12. Final Act (4:07)
avatar van Dibbel
Groep uit Liverpool, die in de jaren 70 even dreigde door te breken, maar door de punkgolf werd ingehaald.
De stijl is in de grond gewone poprock, echter aangevuld met cabareteske en musicalachtige invloeden.
En dat levert soms aardige resultaten op en een behoorlijk uniek geluid.
Door de vele afwisselingen in de liedjes weten deze zich helaas niet zo snel in het hoofd te nestelen, al is het zeer zeker behoorlijke popmuziek.
Doet mij heel af en toe ook denken aan Gruppo Sportivo.

De band werd in 1978 ontbonden.
Zangeres Bette Bright is wellicht enigszins bekend (zat later in The Illuminations en is getrouwd met Suggs van Madness), gitarist Clive Langer werd later een tamelijk bekende producer, zanger Enrico Cadillac dook later op in The Original Mirrors en bassist Steve Lindsey richtte The Planets op.
Deaf School treedt sinds 1988 alweer, nog steeds af en toe op, en in 2011 is zelfs een nieuw mini-album verschenen.

Op vinyl.

Tomio
De muziek doet inderdaad aan Gruppo Sportivo denken. Luister maar eens naar het nummer Knock Knock Knocking. Volgens de Wikipedia heeft Bette Bright zelfs enige tijd onder haar echte naam (Anne Martin) gezongen bij Gruppo Sportivo.