Asaf Avidan - Now That You're Leaving (2006)

Israƫl
Label: Telmavar

1. Slowing Down (3:53)
  2. This Cool (4:04)
  3. Every Body (4:00)
  4. Wait for It (5:34)
  5. Baby If You Want Me (2:50)
  6. Long Way from Love (3:13)
De stem van Asaf Avidan valt op maar het weerhield mij er niet van om zijn twee volwaardige albums op waarde te schatten: ik ben behoorlijk verzot op die platen.
Deze EP is een debuut nog zonder The Mojos en het laat al horen waar Asaf Avidan toe in staat is: lekkere blues/folk/rock waar zijn stem het middelpunt van genoemd mag worden.
Ook hier weer fraaie toevoegingen in de vorm van een cello en deze jongen weet dan weer waarom hij die twee albums zo hoog heeft zitten.
Het wordt tijd dat meer mensen gaan kennismaken met deze muzikant uit Israël.

aERodynamIC schreef:
Het wordt tijd dat meer mensen gaan kennismaken met deze muzikant uit Israël.

En laat uitgerekend een remix van een Duitse student die het niet eens officieel wilde laten uitbrengen daar nu net voor zorgen.
Ik had gehoopt dat zijn eigen werk het zou doen maar goed: aandacht is aandacht

avatar van dynamo d
Leuke EP, vooral Every Body is een mooi nummer. De score tot nu toe is niet representatief voor de kwaliteit. Ofschoon de latere Asaf Avidan stukken beter klinkt is dit zeker niet slecht.